TNT Post zet volgende stap in e-commerce strategie

19/05/2010 08:32

TNT Post

TNT Post neemt specialist internetwinkelen Kowin over

Amsterdam, 19 mei 2010 - TNT heeft een belangrijke vervolgstap gezet in de implementatie van de e-commerce strategie met de overname van e-retail specialist Kowin. Met deze transactie voegt TNT Post expertise toe aan haar e-commerce keten op het gebied van internetwinkelen en versterkt het bedrijf de capaciteiten van TNT Post als totaalaanbieder van diensten op de sterk groeiende online markt. Partijen zijn overeengekomen geen financiële details over de transactie bekend te maken.

Deze overname is in lijn met de Vision 2015-strategie van TNT, die de onderneming op 3 december 2009 bekendmaakte. TNT Post wil marktleider worden in de e-commerce keten. Dit begint bij het aanbieden van kennis en gegevens aan bedrijven op het gebied van online marketing en e-retail, bijvoorbeeld het trekken van meer bezoekers naar een webshop. De keten zet zich voort met het beheren en faciliteren van online winkels en elektronisch betalen, orderverwerking, de fysieke aflevering en klantenservice na de levering.

Kowin is een Nederlandse aanbieder van e-commerce oplossingen. Het bedrijf beschikt over een uitgebreide knowhow op het gebied van internetwinkelen en opereert als one-stop leverancier voor de gehele keten. In de afgelopen tien jaar heeft Kowin waardevolle expertise opgebouwd over hoe online klanten naar een webshop kunnen worden geleid, hoe een product daadwerkelijk verkocht kan worden en hoe de service na de verkoop wordt geregeld, bijvoorbeeld bij retourzendingen. Kowin ondersteunt diverse bekende Nederlandse merken in de succesvolle implementatie van volledige e-commerce oplossingen.

Deze expertise stelt TNT Post in staat de benodigde capaciteiten voor de volledige e-commerce keten sneller te ontwikkelen en het aanbod van de onderneming sneller uit te breiden naar nieuwe industrieën en markten. Daarnaast zal Kowin ondersteuning leveren aan de huidige succesvolle online retail-initiatieven van TNT Post onder de merknaam Sjopze.

De transactie heeft geen gevolgen voor de medewerkers van Kowin.


- EINDE -

In geval van enige discrepantie tussen dit persbericht en de originele Engelstalige versie van dit persbericht prevaleert de Engelstalige versie.

Over TNT

TNT biedt bedrijven en consumenten wereldwijd een breed scala aan post- en expressdiensten. TNT, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Nederland, biedt toegang tot efficiënte netwerkinfrastructuren in Europa en Azië en blijft continu de prestaties van haar netwerken optimaliseren. TNT is in meer dan 200 landen actief en heeft ongeveer 160.000 medewerkers. In 2009 bedroeg de omzet van de onderneming 10,4 miljard euro en het bedrijfsresultaat was 648 miljoen euro. TNT is genoteerd aan de beurs van Amsterdam. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden. Onze inspanningen worden erkend: in 2009 heeft TNT wederom de hoogste score behaald van alle ondernemingen in de Dow Jones Sustainability Index. Meer informatie over TNT vindt u op de website http://group.tnt.nl.