PERSBERICHT
Obvion ontzorgt consumenten met RenteParkeren
Heerlen, 19 mei 2010 - Obvion introduceert vandaag RenteParkeren. Met deze service kunnen klanten gedurende een jaar hun maandlasten verlagen indien zij tijdelijk met financiële problemen kampen. Door deze service duidelijker naar voren te brengen hoopt Obvion dat klanten sneller melden dat zij financiële problemen voorzien. "Uit analyses blijkt namelijk," vertelt Douwe Dijkstra, adjunct-directeur van Obvion, "dat de problemen beperkter blijven als de klant snel openheid van zaken geeft en meewerkt aan oplossingen die wij bieden. Ook in moeilijke tijden wil Obvion de klant bijstaan, ontzorgen en eraan bijdragen dat de woning behouden kan worden."
Maatwerkservice
Obvion wijst klanten op haar website en via een uitgebreide leeswijzer op de mogelijkheden en risico's van deze service. De klant moet zich ervan bewust zijn dat de achterstallige rente weer terugbetaald moet worden of wordt bijgeschreven op de hoofdsom, waardoor de maandlasten stijgen. Gedurende de looptijd van RenteParkeren wordt een BKR-registratie gedaan, die in tegenstelling tot de gebruikelijk 5 jaar, al wordt opgeheven zodra de opgeschorte rente is voldaan. Over de opgebouwde achterstand betaalt de klant rente. RenteParkeren is een maatwerkservice die de klant uitsluitend via de tussenpersoon kan aanvragen. Ook zo zorgt Obvion dat de klant een passende oplossing voor zijn situatie aangeboden krijgt.
Snel openheid van zaken
Ook in het verleden hielp Obvion haar klanten in problemen al door de rente op te schorten. Dit was veelal naar aanleiding van betalingsachterstanden. Met de formalisering van deze service streeft Obvion ernaar dat de klanten hun problemen tijdiger kenbaar maken zodat erger voorkomen kan worden.
Over Obvion
Obvion (
NOOT VOOR DE REDACTIE EN