Ingezonden persbericht


Frankfurt, 19 mei 2010

Nieuwe First Class in de A380 van Lufthansa
Stilste First Class ter wereld met tal van innovaties ­ Extra reiscomfort in Business en Economy Class ­ Ontwerp afgestemd op wensen van passagiers.

Lufthansa zal vandaag haar nieuwe First Class onthullen tegelijkertijd met de levering van haar eerste Airbus A380. 's Werelds grootste en modernste commerciële vliegtuig verzekert een ontspannen en comfortabele reis ­ en niet alleen in First Class. Ook in Business en Economy Class biedt Lufthansa haar passagiers het allerhoogste comfort. De grote cabine zorgt bovendien voor een extra ruimtelijk gevoel.

"Op de A380 beleven onze passagiers een reiservaring van ongekende hoogte. Door zijn afmetingen en vliegprestaties is een vlucht met de Airbus A380 een unieke ervaring. In elk van de drie klassen genieten onze passagiers van het allerhoogste comfort. Vooral het uit- zonderlijke en exclusieve concept van de First Class ­ ontworpen op basis van de wensen en vragen van onze passagiers ­ maakt indruk", aldus Thierry Antinori op de presentatie van de nieuwe First Class. De heer Antinori, als lid van het Lufthansa German Airlines bestuur, is verantwoordelijk voor Marketing en Sales.

Ontwikkeld door passagiers, voor passagiers ­ reizen in stijl in de nieuwe First Class In de toekomst beleven Lufthansa passagiers in First Class een reiservaring die de nieuwe referentie wordt op het vlak van exclusiviteit en comfort. Wanneer je de cabine binnen stapt, valt het ruimtelijke gevoel meteen op ­ het is de ideale plek om te ontspannen en tot rust te komen. De topmaterialen en het duidelijke, eenduidige ontwerp aan boord van de A380 roe- pen de elegantie van de First Class Lounges en de First Class Terminal in Frankfurt op en zorgen voor harmonie. Het ruime, open ontwerp en de exclusieve stijl met sobere, duidelijke lijnen en subtiele kleuren creëren een lichte, aangename en uitnodigende sfeer. Een con- cept met afzonderlijke cabines werd bewust van tafel geveegd. Tijdens tal van customer events, tests en enquêtes aan boord lieten Lufthansa passagiers duidelijk hun voorkeur voor een open ontwerp blijken. Dankzij een flexibel privéscherm genieten passagiers in First Class als ze dat willen toch van rust en privacy.

Omdat Lufthansa de nieuwe First Class wilde afstemmen op de werkelijke wensen van pas- sagiers, betrok het hen aanzienlijk bij de ontwikkeling van het concept. Vanaf het begin hield Lufthansa bij het ontwerp rekening met hun ervaringen en wensen.




Rust was een van de belangrijkste behoeften van passagiers in First Class. Geluiddempen-

de gordijnen vormen een afscheiding met de rest van de cabine. Bovendien beperken speciale geluidsisolerende materialen in de buitenlaag van het vliegtuig en geluiddempende tapijten eventuele overlast van voetstappen. Het resultaat? 's Werelds stilste First Class. De ontspannen sfeer doet passagiers snel vergeten dat ze zich aan boord van een vliegtuig bevinden. Een andere belangrijke troef op comfortvlak is de nieuwe stoel, die ergonomie en comfort verenigt. Bovendien kun je hem uitklappen tot het "beste bed in zijn klasse". Het comfortabele bed is 2,07 meter lang en 80 centimeter breed, en verzekert een diepe, verkwikkende slaap. Ook het luchtbevochtigingssysteem ­ het eerste in zijn soort in een commercieel vliegtuig ­ en het licht, dat verandert naargelang het tijdstip, dragen bij tot het welzijn van de passagiers aan boord.

Op de A380 genieten passagiers in First Class van een ongeëvenaarde ruimte. In de cabine maakten de bagagebakken plaats voor meer hoofdruimte. Wel krijgt iedere passagier een kastje met slot, als extraatje bij de uitgebreide opslagmogelijkheden rond de stoel.

Voor passagiers in First Class geen eenvoudige badkamer met toilet. Wel een luxueuze badkamer waarin de was- en kleedruimte gescheiden is van het toilet. De ruimte is erg riant en is uitgerust met tal van wasbenodigdheden.

Voortaan nog meer comfort in de succesvolle Business Class van Lufthansa Passagiers die op de A380 voor de succesvolle Business Class van Lufthansa kiezen, kun- nen rekenen op een stoel die je kunt omvormen tot een comfortabel bed van twee meter lang. De nieuwe cabine in Business Class telt meer technische snufjes en is gebruiksvrien- delijker dan de vorige. Er kwam onder andere een nieuw controlepaneel voor het entertain- mentsysteem. En dankzij de grotere bagagebakken op de A380 genieten de passagiers in Business Class voortaan van meer opslagruimte.

Meer ruimte voor passagiers in Economy Class
Net als de First Class telt Economy Class voortaan een nieuwe stoel. Samen met internatio- naal erkende ontwerpers en ergonomie-experts creëerde Lufthansa maximale ruimte voor passagiers in Economy Class. Dankzij het optimale ergonomische ontwerp en de uitgekien- de stoelstructuur genieten ook zij van meer ruimte en comfort. De nieuwe stoel bezorgt pas- sagiers vijf centimeter extra privéruimte. En dankzij de slanke rugleuning krijgen ze ook meer beenruimte op kniehoogte.




Bioscoop aan boord ­ de uren vliegen voorbij dankzij het nieuwe entertainmentpro-

gramma
Het gevarieerde in-flight entertainmentprogramma aan boord biedt voor ieder wat wils. Via een privéscherm kiezen passagiers uit een breed aanbod van recente films, een waaier van internationale muziek- en radiokanalen, en een recent tv-programma. Speciaal voor de kleinsten zijn er de nieuwe kinderkanalen met een gevarieerd aanbod én een multiplayer mogelijkheid voor de games. De 3D-beelden van de games, die je speelt met een externe gamecontroller, zorgen voor een ultieme speelervaring. Op de A380 kun je in elke reisklasse de populaire vluchtinformatie ­ de route en de positie van het vliegtuig ­ als 3D-animatie be- kijken. Bovendien worden voor het eerst videocamera's aan de buitenkant van het toestel gebruikt. Ze zullen onder meer beelden met uitzicht vanaf de staart doorsturen naar de pri- véschermen van de passagiers.

De A380 telt 526 zitplaatsen: acht in First Class, 98 in Business Class en 420 in Economy Class.




Ingezonden persbericht