Continu lanceert arbeidsbemiddeling met garantie 19/05/2010 19:00

Continu Strategische operatie zet Eindhovense organisatie landelijk nóg steviger op de kaart.

Continu biedt vanaf 20 mei 2010 een nieuw concept binnen de markt voor arbeidsbemiddeling. Een niet eerder vertoond concept dat in de vorm van een aantal onderscheidende zekerheden garanties durft af te geven bij bemiddeling van een kandidaat. Het nieuwe bedrijf is ontstaan door de samenvoeging van Continu Engineering, DTI Engineering en Continu Office. Door deze strategische bundeling ontstaat een krachtige, landelijke speler op het gebied van arbeidsbemiddeling. Continu houdt zich bezig met detachering en werving & selectie van personeel binnen de sectoren bouw en techniek voor functies op MBO, HBO en WO niveau.

In de afgelopen 15 jaar heeft Continu in een driehoeksverhouding met zowel klanten als kandidaten een onderscheidende dienstverlening ontwikkeld op het gebied van detachering en werving & selectie. De drie samengevoegde organisaties opereerden tot voor kort ieder afzonderlijk in hun eigen nichemarkten bouw & infra, techniek en office. "Wij constateerden in de afgelopen jaren dat de overlap in marktgebieden èn de overlap in werkzaamheden ons synergetische kansen bieden die we niet mogen laten liggen," aldus Siegfried Mulder, CEO van Continu. "Doordat we als één bedrijf naar buiten treden zijn we veel zichtbaarder voor onze klanten en kandidaten. De oorspronkelijke specialismen blijven binnen de nieuwe organisatie gewoon bestaan en worden, net zoals nu, door onze adviseurs aangeboden waar dat nodig is."

Drie zekerheden
"Naast deze boodschap willen we een stabiele partner zijn voor onze opdrachtgevers. Dit vertaalt zich in een drietal zekerheden," verklaart Mulder. "Allereerst kunnen opdrachtgevers bij Continu rekenen op een profieltestgarantie: de persoonlijkheid van elke kandidaat wordt vastgelegd in een DISC-profiel. Dat is een wetenschappelijk onderbouwde methode die een goed beeld geeft van de basis normen en waarden van een kandidaat en het actuele gedrag. De tweede garantie is de ervaringsgarantie: van elke kandidaat wordt tenminste één referentie nagebeld en bijgevoegd. De derde garantie - en die is uniek in de branche - is een 'niet-goed-geld-terug'-garantie. Nemen opdrachtgever en kandidaat om welke reden dan ook afscheid van elkaar in de proefperiode, dan krijgt de opdrachtgever binnen de gemaakte afspraken zijn geld terug. Hoeveel zekerheid wil je nog meer?"

Hollands ondernemerschap
De nieuwe marketingstrategie is mede in een nieuwe corporate identity vormgegeven. De gekozen profilering van het nieuwe Continu past volgens Siegfried Mulder naadloos bij de manier van werken. Het logo is een gestileerde molen en de pay-off luidt 'Continu. Altijd de juiste mensen'. De hiervan afgeleide huisstijl staat voor Hollands ondernemerschap, daadkracht en 'handen uit de mouwen'. "We zijn op een positieve manier nèt even anders dan anderen. En dat die manier van werken vruchten afwerpt blijkt uit het feit dat we duurzame relaties hebben opgebouwd met opdrachtgevers èn met kandidaten, ook nà een bemiddeling. Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor dat kandidaten die wij hebben ondergebracht bij een werkgever in een leidinggevende functie -of daarnaar zijn doorgegroeid- hun vacatures opnieuw door ons laten invullen. Daar zijn we best een heel klein beetje trots op want dan doe je toch iets goed!" besluit de Hollandse ondernemer Mulder.





http://www.continu.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie -