Ingezonden persbericht


Persinformatie
2 maart 2010

Uniek VersEvent op 19 mei bij Priva in De Lier
Verse inspiratie en uitreiking Versmarketeer 2010

De bekendmaking van Versmarketeer 2010 vindt plaats op het VersEvent op 19 mei 2010 in de Priva Campus in De Lier. Voor de titel Versmarketeer 2010, zijn ruim 80 Versmarketeers aangemeld.

Tijdens een inspirerend evenement voor Versmarketeers uit alle verssectoren zal de bekendmaking plaatsvinden van de Versmarketeer 2010. Het programma zal ingevuld worden met inspirerende sprekers, leerzame workshops, speeddates met marketeers van binnen en buiten de verswereld, een versmarkt en volop kans om te netwerken. En uiteraard zal de uitreiking van de Award plaatsvinden. Circa 80 personen uit diverse verssectoren: voedingstuinbouw, fruitteelt, zuivel, brood, vis, sierteelt, bloembollen, paddenstoelen en versretail, maken volgens hun aanmelders aanspraak op de titel. Zij zetten zich op een bijzondere manier in om hun versproduct succesvol te marketen. De mogelijkheid om een potentiële Versmarketeer 2010 aan te melden is inmiddels gesloten.

Jurering Versmarketeer 2010
Uit de aanmeldingen wordt in maart door de topjury een 'shortlist' van tien nominaties samengesteld uit de groep aanmeldingen. De marketingverdiensten binnen de genomineerden is zeer divers. De nominaties worden gekozen op basis van acht objectieve criteria. De Versmarketeer: Heeft een belangrijke verantwoordelijkheid voor marketing binnen het desbetreffende bedrijf. Laat aantoonbaar succes zien door bekendheid, marktaandeel en verkoopresultaat bij het vermarkten van versproducten. Is vernieuwend en/of toont lef binnen de verssector. Levert een bijdrage aan een positieve uitstraling van het versproduct binnen de verssector. Verovert bestaande en/of nieuwe markten met nieuwe/bestaande producten. Onderscheid zich met een product en/of concept.
Levert een belangrijke positieve bijdrage aan het rendement van de organisatie. Draagt de marketingboodschap actief uit (geen toevalstreffer).

Vers is een verplicht bij de beoordeling van de versmarketing case. Duurzaamheid in deze tijd is vanzelfsprekend algemeen criterium bij de beoordeling van de versmarketing case.

De onafhankelijke jury bestaat uit een mix van specialisten, aansprekende namen en bedrijven: Luuk Ros (hoofdredacteur Marketing Tribune), Paul Roetenberg (mede-eigenaar van Frederique's Choice en Versmarketeer-winnaar vorig jaar), Goos Eilander (directeur-eigenaar van onderzoeksbureau Trendbox), Rens Groeneveld (licentiehouder 'out-of-home' ijsmerk Ben & Jerry's), Caroline van Lieshout (eigenaar en adviseur, merkenbureau About Brands), John van Kessel (innovatie adviseur Syntens), Dick Veerman (eigenaar van www.foodlog.nl), Leon Schoofs (onafhankelijk retailadviseur en ex-marketingdirecteur Unilever).

Jurering
In maart zullen de genomineerden bekend worden gemaakt. Uit de shortlist van 10 genomineerden kiest de onafhankelijke en objectieve jury de top-3. Tijdens de uitreiking van Versmarketeer 2010 op 19 mei op de Priva Campus in de Lier zal de winnaar bekend worden gemaakt.

Organisatoren
De organisatoren van de verkiezing Versmarketeer 2010 vinden het belangrijk dat degenen die opvallen in het onderscheidend op de kaart zetten van hun bedrijf, product of merk, alle lof en aanmoediging verdienen. Met Versmarketeer 2010 stimuleert de organisatie de agro-sector meer marktgericht en vraaggestuurd te werken. De organisatie van Versmarketeer 2010 is in handen van Delta Focus (organisatieadviesbureau in de land- en tuinbouw), sense marketing & more (adviesbureau strategische marketing en communicatie in de verssector) en Mirakuleus ontwerp & communicatie. De partners van Versmarketeer zijn Syntens (kennispartner), Marketing Tribune (mediapartner) en het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit (sponsor). Meer informatie: www.versmarketeer.nl.