Ingezonden persbericht


Persinformatie
12 april 2010

Speeddaten met versmarketeers op 19 mei a.s.
Interessante workshops, speeddates en bekendmaking Versmarketeer2010.

Tijdens het VersEvent op donderdagmiddag 19 mei a.s. bij de Priva Campus in De Lier kunnen bezoekers speeddaten met versmarketeers, adviseurs en experts. Het VersEvent is voor versondernemers en -marketeers. Het biedt nieuwe inzichten voor iedereen die met 'vers' bezig is met als climax de bekendmaking van Versmarketeer2010. De verkiezing heeft zich dit jaar onder meer gericht tot bloemen en planten, AGF, vlees, vis, zuivel en brood. Het VersEvent bevat drie onderdelen: Marketinginspiratie, Versmarketing in de praktijk met Workshops, Speeddaten, een Versmarkt en de uitreiking van Versmarketeer 2010.

Marketinginspiratie
Het event start met marketinginspiratie door sterke sprekers met prikkelende visies: Meiny Prins, directeur Priva, zakenvrouw van het jaar 2009 Arjanneke Teeuw, eigenaar van Healthy People
Goos Eilander, eigenaar van onderzoeksbureau Trendbox.

Versmarketing in de praktijk met workshops
Het tweede deel van het VersEvent biedt een kijkje achter de schermen door drie verschillende leerzame workshops:


1. Marketing gewoon doen! Door Peter Duijvenstein, ondernemer in tomaten en Peter van der Sar van Syntens. Wilt u weten hoe óók u zelf de handschoen op kunt pakken en kan innoveren op het gebied van product en marketing?


2. Een kijkje in de keuken van retail Door: Leon Schoofs, ex-marketing directeur van Unilever en John van Kessel van Syntens. Ook altijd al willen weten hoe om te gaan met de retail? Hoe ontwikkelt zich een professioneel gesprek bij de inkoper van een retailer? En wat is nu Category Management?


3. Duurzaam sexy maken Door Rob van Gijzelen, Creatieve Director en Maayke de Brouwer, Projectmanager van The Farm. Hoe profileer je het verse duurzame topproduct? Van de traditionele 4 P's (product, prijs, plaats, promotie) naar de 3 P's (people, plant en profit) om uiteindelijk naar één P (purpose) te gaan.

Speeddates met versmarketeers en experts
Het VersEvent biedt de unieke gelegenheid om met deskundigen onder vier ogen aan tafel te zitten. Eindelijk de kans om uw specifieke vragen aan de expert te stellen die u verder kan helpen. De speeddaters zijn: Arie van Doesburg; Versmanager PLUS Retail Nederland Caroline van Lieshout; Merkenexpert, About Brands
Goos Eilander: Consumententrend-expert, Trendbox
Hanno Spanninga; Marketing strateeg in food, Foodresult Hans van den Ende: Strategisch organisatieadviseur, Delta Focus
Jack Stroeken; Directeur GroentenFruit Bureau
Janny & Jacky; Retailkenners, Conceptfactory
Jeroen Floris: Marketing Manager boerencoöperatie
Beemster Kaas
Joep Hendricks; Innovation Architect, gygga innoventures Miranda van Kester: Design en communicatie-expert in vers, Mirakuleus ontwerp en communicatie
Paul Ras; Marketingadviseur sense marketing & more Rens Groeneveld: Partner Ben & Jerry's IJsexpress

VersMarkt
De VersMarkt biedt alle gelegenheid om persoonlijk met de genomineerden en hun producten kennis te maken. Ruim 25 bedrijven presenteren zich op de VersMarkt, zodat u zelf kunt proeven en kennis kunt maken met versconcepten en versdiensten. De VersMarkt is dé ontmoetingsplaats waar speeddaters, sprekers en bezoekers elkaar inspireren.

Bekendmaking Versmarketeer 2010
In het derde deel van het VersEvent worden de genomineerden voor de titel van Versmarketeer2010 voorgesteld en zal de jury winnaar bekend maken.

Aanmelden

Deelname aan het VersEvent kost slechts E 75 per persoon. Wilt u ook aanwezig zijn en geïnspireerd raken schrijf u dan nu in voor het VersEvent op www.versmarketeer.nl.

Organisatoren
De organisatoren van de verkiezing Versmarketeer 2010 vinden het belangrijk dat degenen die opvallen in het onderscheidend op de kaart zetten van hun bedrijf, product of merk, alle lof en aanmoediging verdienen. Met Versmarketeer 2010 stimuleert de organisatie de food en agri-sector meer marktgericht en vraaggestuurd te werken. De organisatie van Versmarketeer 2010 is in handen van DeltaFocus (organisatieadviesbureau in de land- en tuinbouw), sense marketing & more (adviesbureau strategische marketing en communicatie in de verssector) en Mirakuleus ontwerp & communicatie. De partners van Versmarketeer zijn Syntens (kennispartner), Marketing Tribune (mediapartner) en het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit (sponsor). Meer informatie: www.versmarketeer.nl.