Ingezonden persbericht


Persinformatie
27 april 2010

Workshops Vers op 19 mei a.s.
VersEvent met workshops, speeddates en bekendmaking Versmarketeer2010.

Tijdens het VersEvent donderdagmiddag 19 mei a.s. op de Priva Campus in De Lier kunnen bezoekers deelnemen aan leerzame workshops over het vermarkten van versproducten. Nieuwe inzichten voor iedereen die met 'vers' bezig is met als climax de bekendmaking van Versmarketeer2010. Het VersEvent bevat drie onderdelen: Marketinginspiratie, Versmarketing in de praktijk met Workshops, Speeddaten en een Versmarkt en de uitreiking van Versmarketeer 2010. Zie www.versmarketeer.nl

Versmarketing in de praktijk
Krijg een kijkje achter de schermen van het vermarkten van versproducten door drie verschillende leerzame workshops:

Workshop 'Een kijkje in de keuken van retail'
Leon Schoofs, ex-verkoop/marketingdirecteur bij Unilever, geeft deze workshop samen met Syntens adviseur John van Kessel. Zij zoomen in op het opbouwen van een relatie met de retail en beantwoorden uw vragen: Hoe vindt je de juiste contactpersoon? Hoe ontwikkelt zich een professioneel gesprek bij de inkoper? Wat houdt Category management nou eigenlijk in? Léon Schoofs heeft een lange ervaring in food retail. Samen met Syntens organiseert hij Masterclasses Retail & Foodservice en begeleidt verschillende producenten op hun weg naar een succesvolle match met retailorganisaties.

Workshop 'Duurzaam aantrekkelijk maken voor uw doelgroep' Creative Director Rob van Gijzelen en Retail Business Developer Ralph Bertrand van het bureau The Farm koppelen creativiteit, commerciële slagkracht én lef aan duurzame ontwikkeling! Ze vertellen op welke wijze een duurzaam vers product kan worden geprofileerd. Hoe maakt u duurzaam relevant en aantrekkelijk voor uw doelgroep? Ze gaan van de traditionele 4 P's (product, prijs, plaats, promotie) naar de 3 P's (people, plant en profit). Pas op! Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.

Workshop 'Marketing gewoon doen!'
Peter Duijvestein van tomatenkwekerij Gebr. Duijvestein uit Pijnacker, is een innovatieve ondernemer. Samen met Peter van der Sar van Syntens vertelt hij hoe hij diverse innovaties heeft uitgevoerd en hoe Gebr. Duijvestein meer marktgericht is gaan werken met de introductie van diverse productconcepten, zoals het fourpack voor tomaten. Peter Duijvestein is een voorbeeld van leren door te doen en heeft met fouten en successen het bedrijf groot gemaakt. In deze workshop krijgt de toehoorder te horen hoe als ondernemer zelf de handschoen op te pakken en hoe te innoveren op het gebied van product en marketing?

Speeddates met versmarketeers en experts
Het VersEvent biedt een unieke gelegenheid om met experts onder vier ogen aan tafel te zitten. Eindelijk de kans om uw specifieke vragen te stellen die u verder kan helpen.

VersMarkt
De VersMarkt biedt gelegenheid om persoonlijk met de genomineerden en hun producten kennis te maken. Ruim 25 bedrijven presenteren zich op de VersMarkt, waar u zelf kunt proeven en kennis kunt maken met versconcepten en -diensten. De VersMarkt is dé ontmoetingsplaats waar speeddaters, sprekers en bezoekers elkaar inspireren.

Bekendmaking Versmarketeer 2010
Tijdens VersEvent worden de genomineerden voor de titel van Versmarketeer2010 voorgesteld en de winnaar bekendgemaakt.

Kom naar het VersEvent en laat je inspireren!
Proef ook van goede voorbeelden en vind inspiratie in ontmoetingen met deskundigen! Het VersEvent vindt plaats op woensdagmiddag 19 mei van 13.00 tot 18.00 uur. Deelname aan het VersEvent kost slechts E 75 per persoon. Wilt u ook aanwezig zijn schrijf u dan nu in of lees meer over het programma, de speeddaters en de workshops op: www.versmarketeer.nl.

Organisatoren
Versmarketeer 2010 wil degenen die opvallen in het onderscheidend op de kaart zetten van hun bedrijf, product of merk, alle lof en aanmoediging geven. Versmarketeer 2010 stimuleert de food en agri-sector meer marktgericht en vraaggestuurd te werken. De organisatie is in handen van DeltaFocus (organisatieadviesbureau), sense marketing & more (adviesbureau strategische marketing en communicatie) en Mirakuleus ontwerp & communicatie. Partners van Versmarketeer zijn Syntens (kennispartner), Marketing Tribune (mediapartner), het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit (sponsor) en de Kennisalliantie.