Ministerie van Defensie

Campagnes Defensie in de prijzen

20 mei 2010, 14.26 uur

De hoofdpersoon helpt ook nog een medeschaatser over de finish (Beeld uit de commercial) De wervingsspotjes van Defensie hebben gisteren 6 zogenoemde Magneten gewonnen. De `geschikt / ongeschikt' campagne van de landmacht was de grote winnaar met 5 magneten. De advertentie 'De beste van de beste' voor werving van commando's won in de categorie 'advertentie los'.

De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie beoordeelt personeelswervingscampagnes die in Nederland worden uitgevoerd.

Meer prijzen

De commercial met de Elfstedenschaatser, die na afloop ook nog naar huis fietst, won in de categorie 'tv- en bioscoopcommercials'. Het idee van de bel die bij de nieuwjaarsduik in Scheveningen in zee was geplaatst won in de categorie 'indoor en outdoor'. De bel en een grote banner met daarop `geschikt / ongeschikt', waren verder in zee geplaatst dan de gemiddelde badgast zich in het water waagde.

Verder werd de 'pollvertising', waarbij lezers via internetpolls worden gewezen op werken bij de landmacht, bekroond in de categorie 'online campagnes'. Tot slot won de landmacht ook een prijs voor 'doelgroepcommunicatie' voor de advertentie waarmee de landmacht medici werft.

Effectief

De campagne 'De verantwoordelijkheid van Defensie' werd bekroond met de magneet voor effectiviteit. De jury was onder de indruk van de resultaten die in korte tijd zijn bereikt. Binnen een jaar is 20% van de ouders van jongeren positiever gaan denken over de krijgsmacht als werkgever.