Ministerie van Defensie
Campagnes Defensie in de prijzen
20 mei 2010, 14.26 uur
De hoofdpersoon helpt ook nog een medeschaatser over de finish (Beeld
uit de commercial) De wervingsspotjes van Defensie hebben gisteren 6
zogenoemde Magneten gewonnen. De `geschikt / ongeschikt' campagne van
de landmacht was de grote winnaar met 5 magneten. De advertentie 'De
beste van de beste' voor werving van commando's won in de categorie
'advertentie los'.
De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie beoordeelt
personeelswervingscampagnes die in Nederland worden uitgevoerd.
Meer prijzen
De commercial met de Elfstedenschaatser, die na afloop ook nog naar
huis fietst, won in de categorie 'tv- en bioscoopcommercials'. Het idee
van de bel die bij de nieuwjaarsduik in Scheveningen in zee was
geplaatst won in de categorie 'indoor en outdoor'. De bel en een
grote banner met daarop `geschikt / ongeschikt', waren verder in zee
geplaatst dan de gemiddelde badgast zich in het water waagde.
Verder werd de 'pollvertising', waarbij lezers via internetpolls worden
gewezen op werken bij de landmacht, bekroond in de categorie 'online
campagnes'. Tot slot won de landmacht ook een prijs voor
'doelgroepcommunicatie' voor de advertentie waarmee de landmacht medici
werft.
Effectief
De campagne 'De verantwoordelijkheid van Defensie' werd bekroond met de
magneet voor effectiviteit. De jury was onder de indruk van de
resultaten die in korte tijd zijn bereikt. Binnen een jaar is 20% van
de ouders van jongeren positiever gaan denken over de krijgsmacht als
werkgever.