Bol.com introduceert tweedehands muziek, films en games

20/05/2010 06:56

Creative Venue BV

Bol.com introduceert tweedehands muziek, films en games

Verwachting: eind 2010 belangrijkste platform voor tweedehands entertainment

Nieuwegein, 20 mei 2010 - Mediawinkel bol.com biedt vanaf vandaag ook tweedehands muziek, films en games aan. Het tweedehands aanbod van zowel particulieren als professionele aanbieders wordt volledig geïntegreerd in de winkel. Bol.com is de eerste aanbieder in Nederlander die mediaproducten op zo'n grote schaal en in verschillende prijscategorieën aanbiedt.

In april 2007 stapte bol.com in de markt van tweedehands boekverkopen. Het bleek een doorslaand succes. Ruim 200.000 particulieren en professionele verkopers bieden intussen ruim twee miljoen tweedehands boeken aan via het platform. Sinds de start zijn er ruim 2,5 miljoen boeken van eigenaar gewisseld en zag de winkel het aanbod in titels verviervoudigen.

Bol.com denkt met de introductie van tweedehands muziek, films en games de markt flink op te schudden. Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: "Tot vandaag was de online tweedehands markt voor deze artikelen beperkt tot advertentiesites en persoonlijke netwerken. Bol.com maakt tweedehands nu een onderdeel van de winkel en zorgt voor productinformatie, een goede zoekfunctionaliteit, betalingsgemak en een enorm bereik."

Meer keuze, verschillende prijscategorieën

Net als bij boeken verwacht bol.com een enorme groei in het assortiment. Veel films, muziek en games die niet meer nieuw verkrijgbaar zijn, zullen weer tweedehands worden aangeboden. Bij games verwacht bol.com daarnaast een groot prijsvoordeel te kunnen bieden ten opzichte van nieuwe artikelen. Schaeffer: "Een nieuwe game kost al snel tussen de 50 en 60 euro en na uitspelen is dat spel nog net zo nieuw. Op de tweedehandsmarkt levert een game dan vaak nog de helft van de nieuwwaarde op. Zo kunnen zowel de koper als de verkoper voor de helft van het geld gamen."

Gemak voor aanbieders

Zowel particulieren als professionele partijen kunnen via bol.com hun artikelen aanbieden. Zij bepalen zelf welke prijs zij voeren en geven daarbij aan in welke staat het artikel verkeert. Bol.com geeft aanbieders toegang tot het grootste klantenbestand van Nederland en zorgt na verkoop voor de correcte financiële afhandeling.

Net als bij de introductie van tweedehands boekverkopen verwacht bol.com een flinke impuls voor de tweedehands markt. Bol.com wil voor het eind van het jaar uitgroeien tot het grootste platform voor de aan- en verkoop van tweedehands muziek, films en games. Schaeffer: "Bol.com is de enige partij in Nederland die een compleet en geïntegreerd aanbod biedt, zowel nieuw als tweedehands."

Artikelen die voortaan ook tweedehands aangeboden en gekocht kunnen worden, zijn: cd's, vinyl, consolegames, dvd's en Blu-ray's.

Kijk voor meer informatie op: bol.com

Trefwoorden:

Bol.com, mediawinkel, tweedehands, entertainment, muziek, cd's, film, dvd's, platen, vinyl, Blu-ray, games, e-commerce, productuitbreiding, bedrijfsinformatie

Interessante hyperlinks:

bol.com homepage http://www.bol.com

bol.com tweedehands http://www.bol.com/nl/2ehands/index.html

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.bol.com