Ingezonden persbericht


Persbericht introductie duurzaam voedingsmerk SUMM

20 mei 2010

Plaats: Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit

Op 20 mei is de officiële lancering van het merk SUMM. Jos van den Broek, coördinerend directeur inkoop van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV), neemt het eerste SUMM-assortiment in ontvangst van Henk Voormolen, Albron directeur duurzamer ondernemen.

Het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en zijn cateraar Albron laten met SUMM graag zien hoe zij het overheidsbeleid van duurzaam inkopen invullen. Het voedingsmerk SUMM start met snack- en zoetwaren die goede smaak combineren met een uniek vooruitstrevend duurzaamheidconcept. Het huidige assortiment kenmerkt zich door de volledige transparantie van iedere schakel in de keten. SUMM wil de wereld verbeteren met de lekkerste producten.

SUMM is vanaf nu beschikbaar voor de buiten huishoudelijke markt zoals bedrijfsrestaurants, kantines, automaten en speciaalzaken. Na de zomer volgt een supermarktassortiment. Stoere Vrouwen zetten de officiële SUMM lancering luister bij. Zij gaan bedrijven helpen duurzamer in te kopen. SUMM is hun inspiratiebron.

SUMM en FairConnect
SUMM is van FairConnect: een bedrijf in handen van producenten, fabrikanten, werknemers en consumenten. De naam SUMM zegt het al: het geheel is meer dan de delen. Het merk wordt gedreven door de waarden puur, eerlijk en jij.

Over LNV
Het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) werkt aan de balans tussen voedsel, natuur en landschap en een groene economie. Het ministerie streeft naar een volledig duurzaam aanbod in zijn eigen bedrijfsrestaurant en het SUMM-assortiment past daar dan ook goed in.

Over Albron
Al ruim honderd jaar houdt Albron zich bezig met de zorg voor lekker en gezond eten en drinken. Albron wil graag de meest duurzame grote cateraar van Nederland zijn.

----------

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht