Saxion
BR>
vr 21 mei 2010
Saxion onderzoekt impact social media bij landelijke verkiezingen
Onderzoekers en studenten van Saxion onderzoeken de impact van social
media op de landelijke verkiezingen van 9 juni 2010. Het gaat om een
vervolg op het onderzoek dat in maart 2010 tijdens de
gemeenteraadsverkiezingen werd gehouden.
Studenten en medewerkers van de studieroute Human Information Design &
Strategy (HIDS) en de academie Toegepaste Kunst & Techniek onderzoeken
hoe politieke kandidaten tijdens de verkiezingsstrijd social media
gebruiken. Centrale vraag van het onderzoek: Is er `waarneembare'
invloed van het gebruik van social media op het aantal uitgebrachte
stemmen?
Onderzoekers Luc de Krosse, Robin Effing en Theo Huibers - allen
verbonden aan de Kenniskring Nieuwe Media & Participatie van Saxion -
zullen het onderzoek in samenwerking met de studenten ieder kwartaal
herhalen om zo de ontwikkelingen in het social mediagebruik van
politici te kunnen blijven volgen.
Verwacht wordt dat de resultaten van dit laatste onderzoek uiterlijk
begin juli 2010 zullen worden gepubliceerd en gepresenteerd.
HIDS
Studenten van de studieroute HIDS van Saxion houden zich gedurende hun
studie in meerdere opzichten bezig met ontwikkelingen en gebruik van
nieuwe technologieën en toepassingen op het gebied van nieuwe media.
Studenten worden opgeleid tot ondernemende en innovatieve communicatie-
en informatiespecialisten die binnen een breed beroepenveld inzetbaar
zijn en ervoor kunnen zorgen dat de juiste boodschap via het meest
geschikte medium bij de juiste doelgroep terecht komt.
------------------------------------------ EINDE PERSBERICHT
------------------------------------
Meer informatie:
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Luc de Krosse,
kenniskringlid Nieuwe Media & Participatie bij Saxion, tel. 0570 - 603
677 of e-mail l.e.p.t.dekrosse@saxion.nl.
Meer informatie over de studieroute HIDS.
____________________ Zoek