PERSONALIABERICHT
Interoute benoemt marketingveteraan Johan van Rijn tot marketing manager Benelux
Schiphol-Rijk, 21 mei 2010 - Interoute, de internationaal opererende leverancier van datanetwerken, applicatiehosting en telefonie, heeft Johan van Rijn MBA aangesteld als marketing manager Benelux. Van Rijn wordt verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van Interoute in Nederland, België en Luxemburg. Als doorgewinterde marketeer met veel ervaring en expertise in de ICT-sector voorspelt Van Rijn dat ICT voor de komende jaren in het bedrijfsleven de bepalende factor zal zijn met het oog op winstgevendheid en internationale concurrentie. Dit zelfde geldt voor de maatschappij met het oog op welvaren, gezondheid en veiligheid.
Van Rijn (42) was voor zijn aanstelling bij Interoute managing partner van Orbis Marketing Company dat hij in 2006 oprichtte. Van Rijn werkte vanuit die hoedanigheid als interim marketing manager en als consultant voor verschillende startups, het MKB en multinationals, waaronder Rabobank, Saint-Gobain, Webster University en Makelaarsland. Eerder vervulde hij diverse internationale marketing en commerciële functies bij Siemens, Vodafone en Philips.
Als marketing manager is Van Rijn van plan een duidelijke marketingstrategie neer te zetten gebaseerd op de groeikoers die Interoute heeft ingezet. Interoute, eigenaar van een eigen glasvezelnetwerk en verschillende datacentra, bedient verschillende marktsegmenten, zoals het financiële, industrie, e-commerce en media segment met producten als
Berend-Jan van Maanen, country manager Benelux bij Interoute: 'Met Johan hebben we een brok ervaring binnengehaald. En met alle op handen zijnde activiteiten en groei is dat geen overbodige luxe.'
Over Interoute
Interoute is de eigenaar en operator van het meest geavanceerde en wijdvertakte Europese