Ingezonden persbericht

Massale bijeenkomst als antwoord op slecht imago GOUDA
Gouwenaars zijn het zat dat hun stad alleen geassocieerd wordt met criminaliteit, onveiligheid en overlast. Als tegengeluid op de negatieve beeldvorming is de Gouwenaar massaal naar het marktplein gekomen om als groep achter hun stad te staan. Het is een uniek beeld voor het monumentale Goudse stadhuis; Gouda lacht om elkaar, naar elkaar en met elkaar.

Tijdens de campagne SAYCHEESEGOUDA hebben meer dan 3.500 Gouwenaars hun lach, hun CHEESE, online gezet. In de kaasstad valt genoeg te lachen, de bewoners bewijzen het!

SAYCHEESEGOUDA.NL is een burgerinitiatief en geen stadspromotie of campagne opgezet door de gemeente GOUDA. Door de inzet van vrijwilligers en de financiële steun van sponsoren gaat de campagne SAYCHEESEGOUDA.nl als een positieve vibe door Gouda. Kijk op http://www.saycheesegouda.nl/blog voor achtergronden.

SAYCHEESEGOUDA in het kort
* 1 april; guerrilla-actie SAYCHEESEGOUDA. 2 enorme kazen staan een week langs de A12 met de boodschap SAYCHEESEGOUDA.
* vanaf 15 april; lachende portretten op groot formaat door de hele stad.
* 15 april; www.SAYCHEESEGOUDA.nl online, Gouwenaars zetten zichzelf online via een speciale fotoapplicatie.
* 30 april; de galerij telt meer dan 1.000 CHEESES!
* 1 t/m 22 mei; dagprijzen voor Gouwenaars die hun CHEESE achter hun raam hangen.
* 16 mei; de galerij telt meer dan 3.000 CHEESES!
* 22 mei; de galerij telt meer dan 3.500 CHEESES + finale SAYCHEESEGOUDA op de markt van Gouda. Een groeps-CHEESE voor het Goudse stadhuis, gefotografeerd vanuit de lucht.