RTL Group

Promo's steeds belangrijker en creatiever

De uitreiking van de Dutch Promo Awards is dit jaar op dinsdag 25 mei in Panama in Amsterdam. Het is het derde jaar dat deze prijzen worden toegekend. Volgens juryvoorzitter Leo van der Goot wordt het promoten van eigen uitzendingen steeds belangrijker maar ook steeds creatiever.

Leo van der Goot: Met de toegenomen concurrentie tussen de zenders, is het belang van de onscreen promotie ook toegenomen. Het dwingt de zenders zich te onderscheiden en dat kan alleen door grote creativiteit. Ik kijk daarom dit jaar uit naar veel kwalitatieve hoogstandjes zowel technisch als communicatief.

Promos van de publieke omroepen, de commerciële tv-stations en de regionale zenders dingen mee naar deze felbegeerde prijzen. De inzendingen worden ingedeeld in 15 categorieën. De jury bestaande uit Marc Pos, Ton F. van Dijk en Leo van der Goot bepaalt welke de beste zijn, gelet op effectiviteit, creativiteit en of de promo ook vernieuwend is. Nieuw dit jaar is dat elk net/omroep een ongelimiteerd aantal promo's mag aanleveren.

De Dutch Promo Awards zijn in het leven geroepen om het werk van promomakers in Nederland en België aandacht te geven en te onderscheiden. De organisatie van de competitie en de uitreiking is in handen van RTL Nederland, SBS Broadcasting en de NPO.
---