ICT-kanaal succesvoller door samenwerking BOS en Vodafone

25/05/2010 11:49

The Chain Connection

Business Opportunity School ontwikkelt programma Vodafone Academy

Ermelo, 25 mei 2010 - De Business Opportunity School (BOS) ontwikkelde in opdracht van Vodafone de Vodafone Academy. Hiermee kunnen Business Partners van Vodafone zich certificeren voor het Vodafone Business Network dat op 1 april j.l is geïntroduceerd. De BOS draagt hierdoor bij aan het succes van het programma, wat als motto Sharing Succes heeft.

De Vodafone Academy die door De BOS werd ontwikkeld, is gebaseerd op een unieke combinatie van e-learning en workshops op locatie. Het grote voordeel voor Vodafone ligt in tijdwinst en financiële winst. Deelnemers kunnen immers in hun eigen tempo, in hun eigen gekozen tijd en op elke willekeurige locatie hun kennis opdoen.

Te snel met oplossing

Verkopers hebben soms de neiging te snel een oplossing te bedenken voor hun klanten. Nanno de Boer, directeur van de BOS: 'Een groot aantal van de verkopers die wij in de trainingen krijgen, weten al zodra een klant een probleem aankaart, wat de oplossing moet zijn. Tijdens de resterende tijd van het klantengesprek sturen ze de overige gestelde vragen naar hun eigen oplossing toe. Daardoor is hun oplossing niet onderscheidend genoeg en laten ze vaak kostbare kansen liggen.'

Grondige analyse

De BOS reikt met de Vodafone Academy een methodiek aan om via een logische structuur de behoeften van de klant te analyseren, om vervolgens een oplossing te creëren die precies past en voldoet. Door deze methodiek vergroten deelnemers de kans op geaccepteerde en succesvolle opdrachten. Zij bouwen hiermee een duurzame relatie met hun klanten op.

'Door de klant succesvol te maken, maken zij zichzelf succesvol. Deze verkopers hebben meer zelfvertrouwen, zijn onderscheidend en maken een betere marge. We laten tijdens de commerciële training de oplossing zolang mogelijk buiten de deur. Dit geeft in het begin veel weerstand, maar in de praktijk ervaren zij al snel de grote winst van deze aanpak', zegt De Boer.

Sharing Succes

'Het motto van het Vodafone Business Network is Sharing Success', verklaart Helma Senden, Learning & Development Manager Vodafone Enterprise Business Unit. 'Door de inzet van de Vodafone Academy en de waardevolle didactische toevoeging van de BOS, helpen we zowel de partners als hun klanten om alles uit hun adviesgesprekken te halen. De samenwerking tussen BOS en Vodafone is een prachtig middel om het partnerkanaal nog succesvoller te maken.'

Over Business Opportunity School

De Business Opportunity School, kortweg BOS, is opgericht in 2003 op basis van meer dan 20 jaar ervaring (commerciële- en organisatie ontwikkeling) in de ICT branche. BOS helpt opdrachtgevers om een organisatieklimaat te scheppen waarin goede medewerkers het beste geven van zichzelf. Zij doen dit door middel van consultancy, training en e-coaching. www.bos-com.nl

Over Vodafone Academy

Vodafone selecteerde een select aantal regionale partners op basis van strikte dienstverleningscriteria en het Vodafone portfolio. Zij nemen deel in het Vodafone Business Network. Dit is een kwaliteitskeurmerk voor partners. www.vodafone.nl





http://www.bos-com.nl

http://www.chainconnection.nl