Gemeente Venray
25 mei 2010
Regiotaxi scoort ruime voldoende
Reizigers uit Venray zijn tevreden met de dienstverlening van
Regiotaxi. In een klanttevredenheidsonderzoek onder reizigers van
Regiotaxi Limburg geven ze de voorziening een rapportcijfer van 7,3.
Het onderzoek is eind 2009 gehouden. Het onderzoek gebeurde in opdracht
van onder andere de gemeente Venray en de provincie Limburg. Bij het
vorige klanttevredenheidsonderzoek was de score 7,1.
Deur tot deur
Uit het onderzoek blijkt dat de Regiotaxi vooral wordt gebruikt om op
bezoek te gaan bij familie of vrienden en om naar het ziekenhuis, de
huisarts of de fysiotherapeut te gaan. Een belangrijke reden hiervoor
vinden de Venrayse reizigers dat zij van deur tot deur vervoerd worden.
Verder blijkt dat de reizigers tevreden zijn over de chauffeurs. Ze
zijn vriendelijk, behulpzaam, geduldig en netjes. Ook over de
voertuigen is men tevreden. Deze zijn duidelijk herkenbaar en netjes,
hebben comfortabele stoelen en het in- en uitstappen gaat gemakkelijk.
Verbeterpunten
Verder blijkt dat de reiziger vindt dat het op tijd ophalen moet
verbeteren. Bijna een derde van de Venrayse reizigers geeft aan dat het
regelmatig voorkomt dat de afgesproken ophaalmarges worden
overschreden. Ook het omrijden zou moeten verbeteren aldus een derde
van de Venrayse reizigers.
Ongeveer vier vijfde van de pashouders in Venray geeft aan de Regiotaxi
minimaal één keer per maand te gebruiken en 75% van de pashouders vindt
de Regiotaxi goedkoop.