VVV Groningen


2010-05-26 - Het project `Spot Groningen' van Marketing Groningen heeft 20 mei de prijs voor de beste reclamecampagne van het Noord-Oost Nederland in de wacht gesleept. De prijs van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is in het leven geroepen om marketingtalent uit Noord-Nederland onder de aandacht te brengen en te stimuleren. De prijs werd voor de tweede keer uitgereikt.

Marketing Groningen ontwikkelde de campagne in samenwerking samenwerking met reclamebureau Thabasco en internetbureau iWink. Samen hebben ze de prijs te danken aan de succesvolle campagne spotgroningen.nl, waarbij mensen thuis hun eigen tv-spotje over Groningen kunnen maken. De beste spotjes worden op de landelijke tv uitgezonden.

De beste reclamecampagne van het Noorden wordt door een vakjury en het publiek gekozen. Beide vertegenwoordigen 50 procent van de stemmen. Vijf initiatieven waren genomineerd, waaronder Marketing Groningen (spotgroningen.nl), Menzis (Topzorg), Marketing Drenthe (B2B campagne), Foppe Fonds (100rolstoelenproject) en Gemeente Groningen (December Parkeermaand).

www.spotgroningen.nl

Informatie