Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

KCA benoemt Ocaro tot uitvoeringspartner

Woensdag 26 mei 2010

20 mei 2010 - De Stichting Klanten Contact Academie (KCA) benoemt Ocaro tot officiële uitvoerder van erkende opleidingstrajecten in de klantcontact sector. Als uitvoeringspartner van KCA en ROC Nijmegen gaat Ocaro klantcontact medewerkers opleiden voor een officieel MBO diploma. Ocaro is met name actief binnen de overheid en bedient een groot aantal gemeenten.

Het erkend opleiden van klantcontact medewerkers mag zich verheugen in een groeiende belangstelling. Momenteel zijn er landelijk ruim 6.000 deelnemers actief in opleidingstrajecten die recht geven op een officieel MBO vakdiploma klant contact medewerker. Ook Ocaro biedt vanaf nu erkende opleidingstrajecten aan. Het bedrijf is door Stichting KCA en ROC Nijmegen officieel benoemd tot uitvoeringspartner.

Ocaro zal erkende opleidingstrajecten voor klantcontact medewerkers zowel `in company' aanbieden, als op basis van open inschrijving. Men verwacht niet alleen bedrijven te gaan bedienen met officiële opleidingen, maar ook de gemeentelijke overheid. Met name binnen die doelgroep bedient Ocaro al een groot aantal klanten. Een start van de eerste opleidingen wordt in september voorzien.

Directeur Carolien de Oliveira Marreros is verheugd over de samenwerking: "Erkend opleiden is voor ons een nieuwe dimensie, maar een logische aanvulling op ons portfolio. Het vakgebied klantcontact ontwikkelt zich steeds verder en daar horen officële vakdiploma's bij. Op deze manier kunnen wij goed inspelen op de toenemende behoefte onder opdrachtgevers aan de kwalificatie van theorie- en praktijkervaring."

Ernst Kruize, directeur van Stichting KCA, over de benoeming: "Ocaro heeft een goede reputatie en geeft binnen de wettelijke kaders van erkend opleiden een onderscheidende, eigen invulling aan erkende opleidingstrajecten. Er is veel ruimte voor de individuele medewerker."