Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
KCA benoemt Ocaro tot uitvoeringspartner
Woensdag 26 mei 2010
20 mei 2010 - De Stichting Klanten Contact Academie (KCA) benoemt Ocaro
tot officiële uitvoerder van erkende opleidingstrajecten in de
klantcontact sector. Als uitvoeringspartner van KCA en ROC Nijmegen
gaat Ocaro klantcontact medewerkers opleiden voor een officieel MBO
diploma. Ocaro is met name actief binnen de overheid en bedient een
groot aantal gemeenten.
Het erkend opleiden van klantcontact medewerkers mag zich verheugen in
een groeiende belangstelling. Momenteel zijn er landelijk ruim 6.000
deelnemers actief in opleidingstrajecten die recht geven op een
officieel MBO vakdiploma klant contact medewerker. Ook Ocaro biedt
vanaf nu erkende opleidingstrajecten aan. Het bedrijf is door Stichting
KCA en ROC Nijmegen officieel benoemd tot uitvoeringspartner.
Ocaro zal erkende opleidingstrajecten voor klantcontact medewerkers
zowel `in company' aanbieden, als op basis van open inschrijving. Men
verwacht niet alleen bedrijven te gaan bedienen met officiële
opleidingen, maar ook de gemeentelijke overheid. Met name binnen die
doelgroep bedient Ocaro al een groot aantal klanten. Een start van de
eerste opleidingen wordt in september voorzien.
Directeur Carolien de Oliveira Marreros is verheugd over de
samenwerking: "Erkend opleiden is voor ons een nieuwe dimensie, maar
een logische aanvulling op ons portfolio. Het vakgebied klantcontact
ontwikkelt zich steeds verder en daar horen officële vakdiploma's bij.
Op deze manier kunnen wij goed inspelen op de toenemende behoefte onder
opdrachtgevers aan de kwalificatie van theorie- en praktijkervaring."
Ernst Kruize, directeur van Stichting KCA, over de benoeming: "Ocaro
heeft een goede reputatie en geeft binnen de wettelijke kaders van
erkend opleiden een onderscheidende, eigen invulling aan erkende
opleidingstrajecten. Er is veel ruimte voor de individuele medewerker."