Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Nieuwe campagne benadrukt carrièremogelijkheden in de detailhandel
Tijdens de Week van de Detailhandel (van 31 mei t/m 4 juni) start de
nieuwe arbeidsmarktcampagne `In de detailhandel kan het' van het
Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). De campagne promoot het werken in
de detailhandel en laat zien dat deze bedrijfstak volop
carrièremogelijkheden biedt.
De detailhandel, met 80.000 bedrijven en 110.000 winkels de grootste
commerciële bedrijfstak, biedt volop kansen op een baan. Toch trekt de
detailhandel relatief minder werkzoekenden, terwijl de werkgelegenheid
in de sector groot is. Joyce Rosenthal, beleidsadviseur arbeidsmarkt
bij het HBD: "Veel mensen weten niet wat de detailhandel allemaal te
bieden heeft. We laten met deze campagne zien dat werken in de
detailhandel veel meer inhoudt dan een kassa bedienen of verkopen. Het
werk is erg gevarieerd en er zijn volop opleidings- en
doorgroeimogelijkheden, op ieder niveau. Dat brengen we met de nieuwe
campagne `In de detailhandel kan het' onder de aandacht. In eerste
instantie met name bij herintreders en werkzoekenden, later dit jaar
ook bij jongeren."
Indewinkelwerken.nl
De website www.indewinkelwerken.nl speelt een centrale rol in de
campagne met testimonials en informatie over verschillende branches,
functies en opleidingen. Bezoekers kunnen op de site bovendien een test
doen om te zien of een baan in de detailhandel iets voor hen is.
Week van de Detailhandel 31 mei - 4 juni
De nieuwe arbeidsmarktcampagne gaat van start tijdens de Week van de
Detailhandel. De Week van de Detailhandel is een gezamenlijk initiatief
van het UWV WERKbedrijf en het HBD. Tijdens deze week kunnen
geïnteresseerden op diverse locaties van het UWV WERKbedrijf en bij de
Servicepunten Detailhandel van het HBD hun carrièremogelijkheden
ontdekken en op een laagdrempelige manier kennis maken met werken in de
winkel. Er zijn verschillende workshops, vacaturewandelroutes en nog
veel meer. Een compleet overzicht van de activiteiten is te vinden op
www.weekvandedetailhandel.nl en www.werk.nl.
De komende twee weken wordt de Week van de Detailhandel volop onder de
aandacht gebracht met banners op verschillende websites, waaronder De
Telegraaf, De Vacaturekrant, de RTL-websites en de websites van de
publieke omroepen.
Hoofdbedrijfschap Detailhandel
Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) maakt zich sterk voor een
gezonde detailhandel waarin het goed ondernemen en werken is. Alle
winkeliers in Nederland zijn aangesloten bij het HBD. In het
Hoofdbedrijfschap Detailhandel werken samen: MKB-Nederland, Raad
Nederlandse Detailhandel, Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel,
FNV Bondgenoten en CNV Dienstenbond.