Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)

Nieuwe campagne benadrukt carrièremogelijkheden in de detailhandel

Tijdens de Week van de Detailhandel (van 31 mei t/m 4 juni) start de nieuwe arbeidsmarktcampagne `In de detailhandel kan het' van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). De campagne promoot het werken in de detailhandel en laat zien dat deze bedrijfstak volop carrièremogelijkheden biedt.

De detailhandel, met 80.000 bedrijven en 110.000 winkels de grootste commerciële bedrijfstak, biedt volop kansen op een baan. Toch trekt de detailhandel relatief minder werkzoekenden, terwijl de werkgelegenheid in de sector groot is. Joyce Rosenthal, beleidsadviseur arbeidsmarkt bij het HBD: "Veel mensen weten niet wat de detailhandel allemaal te bieden heeft. We laten met deze campagne zien dat werken in de detailhandel veel meer inhoudt dan een kassa bedienen of verkopen. Het werk is erg gevarieerd en er zijn volop opleidings- en doorgroeimogelijkheden, op ieder niveau. Dat brengen we met de nieuwe campagne `In de detailhandel kan het' onder de aandacht. In eerste instantie met name bij herintreders en werkzoekenden, later dit jaar ook bij jongeren."

Indewinkelwerken.nl
De website www.indewinkelwerken.nl speelt een centrale rol in de campagne met testimonials en informatie over verschillende branches, functies en opleidingen. Bezoekers kunnen op de site bovendien een test doen om te zien of een baan in de detailhandel iets voor hen is.

Week van de Detailhandel 31 mei - 4 juni
De nieuwe arbeidsmarktcampagne gaat van start tijdens de Week van de Detailhandel. De Week van de Detailhandel is een gezamenlijk initiatief van het UWV WERKbedrijf en het HBD. Tijdens deze week kunnen geïnteresseerden op diverse locaties van het UWV WERKbedrijf en bij de Servicepunten Detailhandel van het HBD hun carrièremogelijkheden ontdekken en op een laagdrempelige manier kennis maken met werken in de winkel. Er zijn verschillende workshops, vacaturewandelroutes en nog veel meer. Een compleet overzicht van de activiteiten is te vinden op www.weekvandedetailhandel.nl en www.werk.nl.

De komende twee weken wordt de Week van de Detailhandel volop onder de aandacht gebracht met banners op verschillende websites, waaronder De Telegraaf, De Vacaturekrant, de RTL-websites en de websites van de publieke omroepen.

Hoofdbedrijfschap Detailhandel
Het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) maakt zich sterk voor een gezonde detailhandel waarin het goed ondernemen en werken is. Alle winkeliers in Nederland zijn aangesloten bij het HBD. In het Hoofdbedrijfschap Detailhandel werken samen: MKB-Nederland, Raad Nederlandse Detailhandel, Centrale Vereniging voor de Ambulante Handel, FNV Bondgenoten en CNV Dienstenbond.