UPC N.V.
UPC toont als eerste kabelbedrijf in Nederland live tennis in 3D
Amsterdam, 26 mei 2010 - UPC Nederland, een van de partners van het
WCIT, biedt samen met Eurosport en Panasonic bezoekers van dit
belangrijkste IT congres ter wereld exclusieve 3D livebeelden van
Roland Garros aan. Het WCIT, dat van 25 tot 27 mei plaatsvindt in de
RAI in Amsterdam, wordt door bedrijven gebruikt om belangrijke
innovaties op het gebied van televisie en internet te tonen.
Het congres staat in het teken van ICT als belangrijke motor voor
economische groei en maatschappelijke participatie. In dat kader is in
aanloop naar het WCIT de Declaratie van Amsterdam opgesteld. UPC
Nederland onderschrijft de uitgangspunten van die Declaratie en
committeert zich zo aan internationale samenwerking om aan de hand van
ICT oplossingen te leveren voor actuele, wereldwijde uitdagingen.
Diederik Karsten, CEO van UPC Nederland: "UPC wil en kan middels haar
televisie-, internet- en telefoniediensten een bijdrage leveren aan
oplossingen van de uitdagingen zoals geformuleerd in de Declaratie:
solide economische groei, duurzaamheid en een goede kwaliteit voor
leven voor iedereen. Via ons moederbedrijf LGI werken we er hard aan om
landen in Afrika digitaal te ontsluiten. In dat kader neemt zij deel
aan het project O3b. De Declaratie past perfect in onze visie dat de
digitale wereld toegankelijk moet zijn voor iedereen."
Het WCIT is voor UPC en haar moedermaatschappij Liberty Global een
belangrijk platform om de innovatieve kracht van de organisatie te
tonen. Mike Fries, CEO van Liberty Global, is een van de key note
speakers tijdens dit congres. Daarnaast geeft Doron Hacmon, Managing
Director Products & Onlinemedia van UPC Broadband een presentatie aan
de aanwezige internationale industrie en politiek over de integratie
van televisie en internet. Voor bezoekers van de UPC-stand biedt het
kabel- en mediabedrijf tijdens het WCIT Roland Garros live in 3D aan in
samenwerking met Panasonic en Eurosport.
The UPC Battle
In de afgelopen maanden organiseerde UPC Nederland een wedstrijd tussen
studenten van de Hogeschool van Amsterdam en Hogeschool Inholland om
het televisie format van 2015 te ontwikkelen. Van de zes groepen
studenten die in februari startten aan The UPC Battle, strijden tijdens
het WCIT de twee overgebleven groepen voor de eerste plaats. Zij moeten
jury en bezoekers van het WCIT overtuigen van hun concept. UPC maakt
een proefopname van het winnende televisieformat ter waarde van EUR
20.000,-.
Over UPC Nederland
UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van
televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt
in Nederland twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie.
Hiervan hebben 792.000 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC
heeft in Nederland 772.000 breedbandinternet klanten en bedient 654.000
digitale telefonieklanten (cijfers per 31 maart 2010). Het bedrijf
wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige
kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe
digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de
internationale kabel- en mediagroep Liberty Global.
Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
UPC Nederland
Anya Pieroen
Director Corporate Communications
T: 020 775 57 71
E: apieroen@upc.nl
W: www.upc.nl