Cap Gemini Nederland

Utrecht, 22 april 2010

Succesvol zakendoen in China: focus en volharding essentieel

Capgemini Consulting en Nyenrode Business Universiteit publiceren rapport over succesfactoren en obstakels

De overvloed aan zakelijke mogelijkheden op de Chinese markt leidt ertoe dat veel buitenlandse bedrijven die willen investeren in China door de bomen het bos niet meer zien. Focus en de ontwikkeling van een op de Chinese markt toegesneden strategie is dan ook een belangrijke voorwaarde om de barrières op de Chinese markt te slechten. Dit blijkt uit het rapport 'New China Strategy: Focus & Persevere!' Het rapport is geschreven door de 'China Desk' van Capgemini Consulting en het 'Europe-China Institute' van Nyenrode Business Universiteit. De bevindingen en het rapport zelf worden gepresenteerd tijdens een Masterclass op 26 mei 2010, de eerste van een reeks van vier Masterclasses op Nyenrode. China-experts zullen vanuit hun eigen invalshoek succesfactoren delen en oplossingen aandragen voor de besproken obstakels uit het rapport.

Het rapport is gebaseerd op 25 interviews met topmanagers en CEO's van Nederlandse multinationals die opereren in China. 'De titel van het rapport 'Focus & Persevere!' is een kernachtige samenvatting van onze visie op zakendoen in China', zegt Lilly Cheung, verantwoordelijk voor de Capgemini Consulting China Desk. 'Zowel de huidige als potentiële mogelijkheden in de Chinese markt zijn enorm. Bedrijven hebben de neiging al die kansen te willen najagen, met het risico dat ze al snel hun focus kwijt raken. Daarom is het van wezenlijk belang eerst een heldere China strategie te ontwikkelen, hierop te focussen en om volhardend te zijn in de implementatie van deze strategie. Zeker gegeven alle obstakels die je op je weg zult tegenkomen.'

Het rapport is geschreven in nauwe samenwerking met Nyenrode. De kracht van de samenwerking zit in het samengaan van de research-traditie van Nyenrode met de ervaring van Capgemini Consulting in praktisch advies, implementatie en realisatie van business oplossingen. 'De interviews in het rapport inspireren en geven tegelijkertijd inzicht in de wijze waarop topmanagers door de Chinese jungle navigeren' concludeert Prof. dr. Haico Ebbers, voorzitter van het Nyenrode Europe China Institute.

Het rapport zal nader worden uitgediept tijdens de Masterclasses. De kosten voor deelname bedragen ¤ 195 per Masteerclass. De Masterclasses worden gehouden op de volgende data:

Woensdag 26 mei, 18:30 - 21:30 uur: 'How to capture the Chinese mass market?'
Woensdag 23 juni, 18:30 - 21:30 uur: 'How to govern your business in China?'
Woensdag 8 september, 18:30 - 21:30 uur: 'How to deal with the Chinese governments?'
Woensdag 13 oktober, 18:30 - 21:30 uur: 'What's the best HR strategy in China?'

Inschrijving voor de Masterclasses via chinadesk.bnl@capgemini.com



Cap Gemini Nederland