Ingezonden persbericht


GARUDA INDONESIA DOOR SKYTRAX BEKROOND
ALS 'S WERELDS MEEST VERBETERDE LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJ

Amsterdam, 26 mei 2010 - Garuda Indonesia, de nationale luchtvaartmaatschappij van Indonesië, werd tijdens de Skytrax 2010 World Airline Awards in de Duitse stad Hamburg uitgeroepen tot 'World's Most Improved Airline'. De Skytrax World Airline Awards is de meest veelomvattende en prestigieuze maatstaf voor de servicekwaliteit in de luchtvaartsector en is gebaseerd op onderzoeksresultaten afkomstig van bijna 18 miljoen internationale passagiers. Het onderzoek meet de passagierstevredenheid aan de hand van circa 35 verschillende product- en serviceaspecten bij meer dan 200 luchtvaartmaatschappijen wereldwijd.`

In een verklaring stelt Edward Plaisted, directeur van Skytrax: 'Dit was een bijzonder concurrerende categorie in de 2010 Awards en wij feliciteren Garuda Indonesia van harte met hun succes. Het is duidelijk dat er bij Garuda Indonesia een echt transformatieproces heeft plaatsgevonden. Naast de nieuwe vliegtuigen en de nieuwe producten aan boord waren de respondenten van ons onderzoek vooral enthousiast over de verbeteringen van de service aan boord.'

De Skytrax award erkent het succes van het nog altijd lopende transformatieprogramma van Garuda Indonesia en laat zien dat dit bedrijf op weg is een van de meest succesvolle en winstgevende luchtvaartmaatschappijen van Azië te worden. Recente mijlpalen zijn de introductie van een nieuwe luchtvloot, een nieuw inflight-product, een nieuw concept voor de service aan boord en een vernieuwde zakelijke identiteit. Onlangs werd Garuda Indonesia door Skytrax bekroond met 4 sterren en de maatschappij streeft er nu naar de felbegeerde 5 sterren in de wacht te slepen.

'Deze prestigieuze prijs bevestigt onze inspanningen om de luchtvaartmaatschappij te hervormen en onze passagiers op de grond en in de lucht een hoogwaardige service te bieden. De financiële ommekeer van Garuda in de afgelopen drie jaar speelde hierbij een belangrijke rol en vormde de basis voor de verbeteringen in de service, training en algemene kwaliteit', aldus Agus Priyanto, Executive Vice President Commercial van Garuda Indonesia. Hij voegde hieraan toe: 'Met de hervatting van de intercontinentale vluchten naar Europa op 1 juni gaat Garuda Indonesia een nieuw tijdperk van succes binnen.'

Als onderdeel van het 'Quantum Leap' transformatieprogramma heeft Garuda Indonesia zwaar geïnvesteerd in de ontwikkeling van een serviceconcept dat bekend staat als de 'Garuda Indonesia Experience'. Dit concept combineert warme Indonesische gastvrijheid met elementen van het rijke en diverse culturele erfgoed van het land, weerspiegeld in de aankleding van de vliegtuigen, de uniformen van het personeel, de maaltijden en dranken. De nieuwe luchtvloot beschikt over video-on-demand systemen in de rugleuningen van de stoelen in de Executive en Economy Class, terwijl de Airbus A330-200-toestellen op de intercontinentale routes in de Executive Class zijn voorzien van comfortabele slaapfauteuils.

Over Garuda Indonesia
Garuda Indonesia is de nationale luchtvaartmaatschappij van Indonesië. Het is een full-service luchtvaartmaatschappij die 28 binnenlandse en 18 internationale bestemmingen bedient. De belangrijkste hubs van de luchtvaartmaatschappij in Indonesië zijn Jakarta en Denpasar op Bali. In juli 2009 kwam de luchtvaartmaatschappij met een nieuwe luchtvloot, een nieuw inflight-product, een nieuw serviceconcept en een vernieuwde zakelijke identiteit om de start te markeren van de transformatie tot een van de meest succesvolle en winstgevende luchtvaartmaatschappijen van Azië.

Garuda Indonesia ontving in mei 2008 de IATA Operational Safety Audit (IOSA) certificering, hetgeen betekent dat de luchtvaartmaatschappij geheel voldoet aan de internationale 'best practice' normen voor vluchtuitvoering, vliegtuigonderhoud en veiligheidsmanagementsystemen. In december 2009 kreeg Garuda Indonesia een vierde ster toegekend door Skytrax, de internationale autoriteit op het gebied van kwaliteitsonderzoek binnen de luchtvaart, hetgeen de verbetering van het product en de kwaliteit van de dienstverlening bevestigt.

Fotobijschrift
Agus Priyanto, Executive Vice President Commercial van Garuda Indonesia, ontvangt de 'World's Most Improved Airline' award uit handen van Edward Plaisted, directeur van Skytrax, tijdens de World Airline Awards-ceremonie die op 20 mei 2010 in Hamburg plaatsvond.




Ingezonden persbericht