Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

baZoeKa lanceert kieswijzer voor digitale televisie

Kompas voor de dolende consument

Amsterdam, 26 mei 2010 - Distributie Service Provider baZoeKa komt met een kieswijzer die de consument op basis van volledige informatie een keuze laat maken in aanbieder en soort abonnement op het gebied van digitale televisie.

Digitale televisie is sterk in opkomst en de providers duikelen over elkaar heen in hun drang de consument te bereiken. Het is daarom niet ondenkbaar dat de gemiddelde consument door de bomen het bos niet meer ziet. Neem alleen al het type abonnement. Vandaag de dag kan de consument digitale televisie op vier verschillende manieren ontvangen; via de kabel, via de ether, via de satelliet en via ADSL, en allemaal met hun eigen tarieven en eigenschappen.

baZoeKa ontwikkelde de kieswijzer dat als kompas dient op het gebied van digitale televisie. De kieswijzer van baZoeKa geeft antwoord op zaken als wat de verschillende mogelijkheden zijn om digitale televisie te ontvangen, wie de providers zijn en wat zij precies aanbieden, wat de voor- en nadelen van de verschillende abonnementsoorten zijn, wat de prijs per maand is, welke extra zenderpakketten zijn aan te schaffen en welke eisen aan de hardware worden gesteld.

De consument heeft met de kieswijzer van baZoeKa niet alleen alle relevante informatie op handzaam formaat bij elkaar, maar kan ook op basis van wat hij belangrijk vindt - prijs, zenderaanbod, beeldkwaliteit, service & gemak, HD - snel en eenvoudig het abonnement kiezen dat bij hem past. De kieswijzer verschaft tegelijkertijd inzicht in de verschillende providers die het gekozen abonnement aanbieden.

Mark Hekkelman, directeur van baZoeKa: 'Het leuke aan de kieswijzer is dat het alle vormen van digitaal televisie kijken samenbrengt. De consument heeft alle informatie overzichtelijk bij elkaar waardoor hij in een oogopslag de verschillen tussen de aanbieders en abonnementsvormen kan overzien. Het kiezen van een nieuw abonnement voor digitale televisie wordt hierdoor een stuk gemakkelijker.'

De kieswijzer zal als poster en placemat verspreid worden in fysieke verkooppunten en als zodanig ook voor de verkopers als handig hulpmiddel dienen bij het adviseren van hun klanten. baZoeKa zal zorgen dat de kieswijzer regelmatig wordt geüpdatet. Binnenkort zal baZoeKa een vergelijkbare kieswijzer voor internetbellen lanceren.

Over baZoeKa
baZoeKa D.S.P. (baZoeKa) is sinds 1999 actief als Distributie Service Provider van internet- en digitale tv-abonnementen en is sinds enige jaren marktleider van Nederland voor breedbanddiensten. baZoeKa is het zusterbedrijf van ODS2, een internationale softwareleverancier en ontwikkelaar van complexe (webbased) applicaties zoals (winkel)aanmeldsystemen, rapportagetools & dataregistratie-software. ODS2 heeft drie softwareoplossingen in de markt staan, te weten Order Management Software (OMS), Field Management Software (FMS) en Direct Sales Software (DSS), levert onder meer aan KPN, Alice en Hamilton Bright en is actief in onder andere Nederland, Spanje, België en Zuid Afrika. ODS2 is door Deloitte Fast50 uitgeroepen tot een van de 50 snelst groeiende technologiebedrijven van Nederland. Voor meer informatie, bezoekt u www.bazoeka.com of www.ods2.com.