Ingezonden persbericht


Persbericht Leiden Marketing

Leiden, 26 mei 2010

Nieuw toeristisch magazine Ontdek Leiden

Leiden heeft een nieuw toeristisch magazine Ontdek Leiden. Dit magazine, gemaakt door Leiden Marketing, toont de diverse mogelijkheden voor een dagje weg of vakantie in deze historische stad. Het magazine is zowel Nederlands- als Engelstalig.

De toerist ontdekt via inspirerende teksten en beelden in dit magazine hoe prachtig en divers Leiden wel niet is. De Stad van Ontdekkingen heeft ruim 2.700 monumenten waarvan er een aantal uitgelicht worden. De lezer vindt ook een overzicht van de Leidse musea, want geen andere stad in Nederland heeft zoveel fantastische musea op loopafstand van elkaar. Ook het culturele aanbod mag niet ontbreken met bijvoorbeeld de Leidse Schouwburg, het oudste theater van Nederland. Daarnaast heeft Leiden, na Amsterdam, het meeste water binnen haar poorten stromen. Het magazine schetst daarom genoeg mogelijkheden om Leiden vanaf het water te bekijken. En de verschillende wandel-, fiets- en shopmogelijkheden mogen natuurlijk niet ontbreken.

Interviews
In het magazine staan ook verschillende interviews met prominenten. Zo geeft D66-voorman Alexander Pechtold aan nooit uitgekeken te raken op de stad Leiden en vertelt de beste dj van de wereld, Armin van Buuren, met trots over zijn stad en de diverse mogelijkheden die Leiden te bieden heeft.

Overnachten
Het magazine laat diverse mogelijkheden zien om Leiden te komen bezoeken, maar om de stad echt te leren kennen moet u eigenlijk langer dan één dag blijven. Daarom vindt de toerist ook het hotelaanbod van Leiden en omgeving in het inspirerende magazine Ontdek Leiden.

Distributie
Het magazine zal onder andere worden gedistribueerd via het Visitor Centre Leiden, de partners van Leiden Marketing, via verschillende VVV's en op beurzen waaraan Leiden Marketing deelneemt.


---

Noot voor de redactie.