Nederlandse Publieke Omroep
NPO wint 2 Dutch Promo Awards
Eerder deze week won de NPO twee Dutch Promo Awards. In de categorie
thema/event won de NPO-promo voor het Nederlands Film Festival op
Nederland 2, gemaakt door Bas Pinkse, Ilse Nikken, Jeroen Kramers
en 25fps. In de categorie sport/nieuws won de NPO-promo 50 jaar Studio
Sport op Nederland 1, gemaakt door Repko van den Berg. De overall
winnaar van de Dutch Promo awards is "Bring on the bastards" van UPC on
demand.
De vakprijzen voor tv-promo's werden voor de derde keer uitgereikt,
ditmaal in Panama te Amsterdam. Het volledige overzicht van de winnaars
per categorie is als volgt:
- Film: Film1, Let The Right One In
- Documentaire: BNN, Strapped 'n Strong
- Reality: RTL 7, The First 48 Hours
- Drama: SBS 6, Aankondiging Castle
- Nieuws/sport: NPO, 50 Jaar Studio Sport
- Comedy/humor/satire: Comedy Central, Freek's Oudejaars
- Thema/event: NPO, Nederlands Filmfestival
- Show/spel: Canvas (VRT), De Canvascrack
- Kinderprogramma: Film 1, Kinderfilms van A tot Z
- Zenderimago: Sport 1, Sport1 & Piet Zoomers
- Muziek: Film 1, Joshua
- Sounddesign/audio-effects: Sport 1, Audi Cup
- Copy/voice over: Sport 1, Community Shield
- Graphics/animation: UPC On Demand, Bring On The Basterds
- Campagne: Ketnet (VRT), KetnetShake
- OVERALL: UPC ON DEMAND, BRING ON THE BASTERDS
Promo's van de publieke omroepen, de commerciële tv-stations en de
regionale zenders in Nederland en België komen in aanmerking voor de
jaarlijkse Dutch Promo Awards. De jury, bestaande uit Marc Pos, Ton F.
van Dijk en Leo van der Goot, bepaalde dit jaar welke de beste zijn,
gelet op effectiviteit, creativiteit en de mate van vernieuwing.
De Dutch Promo Awards zijn in het leven geroepen om het werk van
promomakers in Nederland en België aandacht te geven en te
onderscheiden. De organisatie van de competitie en de uitreiking is in
handen van RTL Nederland, SBS Broadcasting en de NPO in samenwerking
met Kingcanary.