4, 7 miljoen werknemers missen mogelijk wedstrijd Oranje

27/05/2010 11:59

Het PR Bureau

WWW.WKKIJKEN.NL KOMT OP VOOR DE RECHTEN VAN DE THUISKIJKER

Amstelveen, donderdag 27 mei 2010 - Het WK komt eraan en dat betekent veel internationaal voetbalkijkplezier. Bijna tweederde van de Nederlandse werknemers wil de eerste wedstrijd van Oranje dan ook zeker niet missen. Ruim de helft realiseert zich echter niet dat de aftrap op maandagmiddag om 13.30 uur plaatsvindt. In de tijd van de baas. En 64% verwacht helaas niet dat die baas het werk opzij zet tot na deze wedstrijd. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van LG onder 500 Nederlandse werknemers. LG is de Official Partner van de Thuiskijkers en de drijvende kracht achter www.wkkijken.nl. Wie de baas wil over halen op het werk of thuis de wedstrijd te mogen kijken, kan via deze website hulp inschakelen. Goed nieuws voor zowel thuiskijker als baas, want je personeel blij maken is goed voor de sfeer en de motivatie.

Onder werktijd?!

Het WK is hot, niet alleen bij mannen, maar ook bij vrouwen. Ruim 2,4 miljoen werkende mannen (66%) peinst er niet over de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal te missen. En hoewel dat minder is bij de dames geldt dit toch ook voor 1,8 miljoen vrouwelijke Oranjefans (50%). De timing van Nederland - Denemarken, om 13.30 uur op maandag 14 juni, zou alleen wel eens voor grote teleurstellingen kunnen zorgen. Niet als het aan LG ligt. Met de introductie www.wkkijken.nl komt de elektronicaproducent op voor de rechten van alle thuiskijkers die vanuit Nederland Oranje aanmoedigen. Op deze website kunnen werknemers hun baas opgeven. Deze ontvangt dan per mail een officieel en onderbouwd verzoek om het personeel de wedstrijd te laten kijken. Zo moet worden voorkomen dat 4,7 miljoen Nederlanders Oranje niet kunnen aanmoedigen op 14 juni.

Niet kijken demotiveert

Een wedstrijd van Oranje missen, zou voor bijna een derde van de Nederlandse mannen een grote demotivatie op het werk opleveren. Het is zaak om dat te voorkomen en 2,6 miljoen werknemers geven aan daar wel wat hulp bij te kunnen gebruiken. Om deze reden is de site in het leven geroepen. Op www.wkkijken.nl kunnen werknemers ook tips vinden om de werkgever over te halen. Zo kan een door de werknemers opgezette feestcommissie alle organisatorische zaken uit handen nemen of kan er een teambuilding event van gemaakt worden. Als de werkgever zijn personeel tegemoet komt, levert hem dat ook wat op. Zo stijgt de waardering voor de organisatie en de werkgever, wordt het personeel gemotiveerd en krijgt hij zelf ook de kans de wedstrijd te kijken. Een win-win situatie dus, waarvan de baas alleen nog even doordrongen moet worden.

Over het onderzoek

LG liet het onderzoek naar het WK-kijkgedrag onder Nederlandse werknemers uitvoeren door onderzoeksbureau PanelWizard. Aan het onderzoek namen 538 respondenten tussen de 16 en 65 jaar deel, hierbij is rekening gehouden met een reële spreiding over mannen en vrouwen, leeftijd en opleidingsniveau.

Over LG Electronics

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) is een van 's werelds grootste producenten en een technologische vernieuwer van consumentenelektronica, mobiele-communicatiemiddelen en huishoudelijke apparatuur. Met 117 locaties wereldwijd en 89 dochterondernemingen biedt het bedrijf werk aan meer dan 82.000 mensen wereldwijd. LG Electronics bestaat uit vijf bedrijfsonderdelen: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance, Air Conditioning en Business Solutions. De geconsolideerde omzet over 2009 bedroeg ruim 43,4 miljard dollar. LG is wereldwijd de toonaangevende producent van flatscreen-tv's, audio- en videoapparatuur, mobiele telefoons, airconditioners en wasmachines. Het bedrijf is Global Partner of Formula 1(TM) en Technology Partner of Formula 1(TM). Dankzij deze hoogwaardige samenwerking heeft LG de exclusieve vermeldings- en marketingrechten als officiële consumentenelektronica-, mobiele-telefonie- en dataverwerkingspartner van dit wereldwijde sportevenement.