Ingezonden persbericht

Bijna 50% jongeren verkiest Youtube boven TV

Uit een onderzoek onder de leden van muziekcommunity Jimmy Alter is naar voren gekomen dat ruim 44% van de bezoekers liever naar Youtube kijkt dan televisie.

Naar aanleiding van het vijfjarig bestaan van videosite Youtube deed Jimmy Alter afgelopen week een onderzoek onder haar leden. De leden werden voor de keuze gesteld: Youtube of Televisie. Als voordeel van Youtube werden de uiteenlopende inhoud genoemd en als nadelen dat er veel reclame is en relatief weinig officiële content.

Over Jimmy Alter
Jimmy Alter is een muziek activatieplatform bestaande uit een online community en streetteams. Via het sociale web, narrowcasting, videocontent en events worden jonge muziekliefhebbers actief betrokken bij het verslaan van nieuws, concerten en festivals. Jimmy Alter is een initiatief van social media bureau Fortress Social Branding.

Over Youtube
Dagelijks bekijken mensen meer dan een miljard filmpjes van medegebruikers via de website youtube.com, die in 2006 voor 1,65 miljard dollar in handen kwam van Google. Iedere dag komen er honderdduizenden filmpjes bij. Elke minuut wordt er 24 uur aan videomateriaal geüpload.



Ingezonden persbericht