Gemeente Amersfoort
Persbericht gemeente Amersfoort - donderdag 27 mei 2010

Gemeente Amersfoort krijgt 7,9 voor klanttevredenheid

De gemeente Amersfoort heeft een 7,9 behaald voor klanttevredenheid bij de Benchmark Publiekszaken van het NIPO. Met een 7,9 voor klanttevredenheid staat Amersfoort landelijk in de Top 10, op de 8e plaats. Bij de 100.000 + gemeenten behaalde Amersfoort de 2e plaats.

Enkele cijfers
Bij 90 % van de bezoekers voldeed het bezoek aan de verwachtingen of was de service beter dan verwacht. 51% van de bezoekers werd binnen 5 minuten geholpen, 82 % van de bezoekers binnen een kwartier.

Service
De 'geboden service door de medewerker' werd op alle punten beter gewaardeerd, de faciliteiten in en rondom het 'gemeentehuis' op alle fronten iets lager. In 2009 kreeg Amersfoort als totaalcijfer ook een 7,9, het cijfer is dus gelijk gebleven.

Aan het jaarlijkse landelijke onderzoek van het NIPO doen veel gemeenten mee, waaronder vrijwel alle grote gemeenten. Gemiddeld worden per gemeente 100 klanten, die zojuist de publieksbalie hebben bezocht, geïnterviewd. Het onderzoek vindt in alle gemeenten, gedurende dezelfde week plaats.

Noot voor de redactie,