DELHAIZE BELGIE WINT 'INTERNATIONAL RETAILER OF THE YEAR AWARD' IN ITALIë

27/05/2010 10:04

DELHAIZE LE LION

GAMMA 'TASTE OF INSPIRATIONS' VAN DELHAIZE BEKROOND OP ITALIAANSE VOEDINGSBEURS

Brussel - Op de internationale voedingsbeurs Cibus in Parma werd de award voor "International Retailer of the Year" aan Delhaize België uitgereikt. Deze prijs beloont Delhaizes aanpak ter promotie van Italiaanse producten en de kwaliteit van haar huismerkproducten van Italiaanse makelijk, in het bijzonder het gamma 'Taste of Inspirations'.

Van 10 tot 13 mei vond de 15de internationale voedingsbeurs Cibus plaats in Parma, Italië. Dit is de belangrijkse beurs op het gebied van Italiaanse voeding in Europa. Cibus verzamelt elk jaar de beste Italiaanse voeding op vlak van kwaliteit en orginaliteit. De focus ligt vooral op huismerken. Dit jaar werd er voor de allereerste keer een "International Retailer of the Year"-award uitgereikt.

In Italië wordt Delhaize als een echte voortrekker gezien op het gebied van huismerken. Haar gamma Italiaanse producten en vooral haar premiummerk 'Taste of Inspirations', kon dan ook op veel bijval rekenen op de voedingsbeurs. 'Taste of Inspirations' staat voor artisanale producten en gerechten die bijzonder zijn door hun smaak, origine en authenticiteit. In Italië wordt dit gamma veelal als kwalitatiever beschouwd dan wat er op de Italiaanse markt zelf te vinden is in grootdistributie. Voor deze verdienste kreeg Delhaize te midden van tal van Europese retailers de "International Retailer of the Year"-award.

"Wij willen onze klanten steeds de beste producten aanbieden, en dat aan competitieve prijzen. Deze prijs toont duidelijk aan dat kwaliteit zeer hoog in het vaandel gedragen wordt door de klant en in de toekomst zullen wij er dan ook naar streven om het 'Taste of Inspirations'-gamma nog te verbeteren", zegt Dirk Van den Berghe, Senior Vice President Procurement & Quality van Delhaize België.

Delhaize België

Eind 2009 bestond het netwerk van Delhaize België uit 792 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop 'n Go en Tom&Co), realiseerde Delhaize België in 2009 een omzet van 4,6 miljard euro. In 2009 had Delhaize België een marktaandeel in België van 25,7%*. De onderneming heeft meer dan 17.000 medewerkers. Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep, die actief is in 6 landen op 3 continenten. Eind 2009 telde het netwerk van Delhaize Groep 2.732 winkels. De groep stelt 138.000 mensen te werk.

* Bron: AC Nielsen

Persinformatie:

Sandrine Blin - Communications Manager Delhaize België

Tel.: +32 (0)2 412 83 16 - E-mail : sblin@delhaize.be

Hans Michiels - Senior Manager Communications and External Affairs Delhaize België

Tel.: +32 (0)2 412 83 30 - E-mail : hmichiels@delhaize.be

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel