Gemeente Zevenaar


28-05-2010: Zevenaar zoekt inwoners die digitaal willen meedenken

De gemeente Zevenaar gaat servicenormen opstellen. Servicenormen zijn beloften van de gemeente aan haar inwoners over de diensten en producten van de gemeente. Bijvoorbeeld over wachttijden aan de balie of telefoon, over afhandeltermijnen van brieven en aanvragen of wat de gemeente doet als de normen niet gehaald worden. Deze servicenormen moeten zoveel mogelijk aansluiten bij de verwachtingen die de inwoners van de gemeente hebben.

Daarom gaat Zevenaar onderzoeken wat die verwachtingen zijn. Het onderzoek vindt plaats in de vorm van een online discussie tussen Zevenaarse inwoners. Deze besloten online discussieomgeving wordt van 29 juni tot 1 juli opengesteld onder leiding van een onafhankelijk adviesbureau, Quint Result. Tijdens deze dagen kunnen deelnemers, waar en wanneer hun dat uitkomt, meedoen aan de discussie door te reageren op vragen en stellingen, reacties te plaatsen en ervaringen te delen. Deelnemers kunnen vanuit hun eigen omgeving deelnemen aan de discussie en worden gevraagd om één keer âs ochtends en één keer âs avonds in te loggen. Dat kost de deelnemers dan circa een half uur per dag. De discussie moet concrete aanbevelingen van onze inwoners opleveren. De gemeente neemt die aanbevelingen mee bij het opstellen van de servicenormen.

Inwoners van de gemeente Zevenaar die graag een bijdrage leveren aan het tot stand komen van de servicenormen kunnen u zich tot 15 juni aanmelden voor de online discussie bij Sara Wester via sara@quint-result.nl of telefoonnummer 020-5141352 of Assyn Greven via assyn@quint-result.nl of telefoonnummer 020-5141355, beide consultant bij Quint Result. Aanmelden kan tevens bij Lobke Kuiper, beleidsmedewerker dienstverlening bij de gemeente Zevenaar via l.kuiper@zevenaar.nl of telefoonnummer 0316-595207.

Van Quint Result ontvangen zij dan een e-mail met informatie over deelname. Er is ruimte voor circa dertig deelnemers.