Gemeente Zevenaar
28-05-2010: Zevenaar zoekt inwoners die digitaal willen meedenken
De gemeente Zevenaar gaat servicenormen opstellen. Servicenormen zijn
beloften van de gemeente aan haar inwoners over de diensten en
producten van de gemeente. Bijvoorbeeld over wachttijden aan de balie
of telefoon, over afhandeltermijnen van brieven en aanvragen of wat de
gemeente doet als de normen niet gehaald worden. Deze servicenormen
moeten zoveel mogelijk aansluiten bij de verwachtingen die de inwoners
van de gemeente hebben.
Daarom gaat Zevenaar onderzoeken wat die verwachtingen zijn. Het
onderzoek vindt plaats in de vorm van een online discussie tussen
Zevenaarse inwoners. Deze besloten online discussieomgeving wordt van
29 juni tot 1 juli opengesteld onder leiding van een onafhankelijk
adviesbureau, Quint Result. Tijdens deze dagen kunnen deelnemers, waar
en wanneer hun dat uitkomt, meedoen aan de discussie door te reageren
op vragen en stellingen, reacties te plaatsen en ervaringen te delen.
Deelnemers kunnen vanuit hun eigen omgeving deelnemen aan de discussie
en worden gevraagd om één keer âs ochtends en één keer âs avonds in
te loggen. Dat kost de deelnemers dan circa een half uur per dag. De
discussie moet concrete aanbevelingen van onze inwoners opleveren. De
gemeente neemt die aanbevelingen mee bij het opstellen van de
servicenormen.
Inwoners van de gemeente Zevenaar die graag een bijdrage leveren aan
het tot stand komen van de servicenormen kunnen u zich tot 15 juni
aanmelden voor de online discussie bij Sara Wester via
sara@quint-result.nl of telefoonnummer 020-5141352 of Assyn Greven
via assyn@quint-result.nl of telefoonnummer 020-5141355, beide
consultant bij Quint Result. Aanmelden kan tevens bij Lobke Kuiper,
beleidsmedewerker dienstverlening bij de gemeente Zevenaar via
l.kuiper@zevenaar.nl of telefoonnummer 0316-595207.
Van Quint Result ontvangen zij dan een e-mail met informatie over
deelname. Er is ruimte voor circa dertig deelnemers.