Ingezonden persbericht

Libelle-lezeressen kiezen nieuwe Douwe Egberts Senseo(TM) koffiepadvariant

Hoofddorp, 28 mei 2010 ­ Libelle-lezeressen hebben samen met Douwe Egbberts een nieuwe Senseo(TM) koffiepadvariant ontwikkeld. De nieuwe koffiesmaak is tijdens de Libelle Zomerweek op een zonnig Almeerderstrand bekend gemaakt. And the winner is... Senseo(TM) Bio Selection. In september 2010 zal ddeze in de supermarkten die het product in het assortiment opnemen, verkrijgbaar zijn.
()
Voor Douwe Egberts Nederland is de samenwerking met Libelle een nieuwe stap in co-creatie rond productintinnovatie. Door deze samenwerking is Senseo(TM) in staat om een grote groep consumenten te betrekken bij koffie-innovatie.
De lezeressen van Libelle, het grootste vrouwenblad van Nederland, zijn een belangrijke doelgroep voor Senseo(TM). Zij drinken dagelijks geregeld koffie en zijn trouw aan dit A-merk.
Testpanel
Via het tijdschrift Libelle en de website libelle.nl werden 24 Libelle-lezeressen vanaf december 2009 geselecteerd als testpanel voor de nieuwe Douwe Egberts Senseo(TM) koffiepadvariant.
Hun taak was het proeven en testen van blends en zij hielpen bij de ontwikkeling van het concept, de naam en de keuze van de verpakking. Alle ervaringen in het proces van co-creatie houdt het testpanel bij op libelle.nl/senseo. Zij waren ook aanwezig op de Libelle Zomerweek om met de bezoekers hun ervaringen te delen.
20.000 keer geproefd
Tijdens de Libelle Zomerweek werden de twee producten die het testpanel als favorieten bestempelden, de Senseo(TM) Kick en Senseo(TM) Bio Selection, door de 20.000 bezoekers van de stand op de Libelle Zomerweek geproefd. Via een stemformulier konden de bezoekers aangeven welke koffie ze het beste vonden smaken. De winnaar, Senseo(TM) Bio Selection, een 100% biologische koffie, kreeg de meerderheid van de stemmen.