Kampeer en Caravan Jaarbeurs zet focus op 'empty nesters'

Ervaren kampeerders traditioneel grootste bezoekersgroep
De Kampeer en Caravan Jaarbeurs zet de focus op de ervaren kampeerders. Leidraad bij deze ontwikkeling zijn de wensen en behoeften van 'empty nesters'. Deze vijftigplussers, traditioneel de grootste bezoekersgroep van de beurs, beschikken over tijd en geld om er vaak op uit te trekken, vooral in het voor- en naseizoen. De optimalisatie van de doelstellingen komt de komende editie tot uiting in een extra breed aanbod praktische en technische informatie, lezingen, workshops en binnen- en buitenactiviteiten, variërend van navigatie tot en met het inparkeren van kampeervoertuigen, en -meer dan ooit- toeristische en bestemmingsinformatie. De data zijn van vrijdag 22 tot en met dinsdag 26 oktober 2010. Voor het eerst is een speciaal thema aan de beurs gekoppeld: 'Bestemming Benelux'. Op drie paviljoens worden de schijnwerpers gezet op onder empty nesters populaire bestemmingen in België, Nederland en Luxemburg. Met veel aandacht voor natuur, cultuur, sport en attracties in deze landen.