Ingezonden persbericht

PARTNERSHIP EUROSPORT EN PANASONIC WEDEROM PRODUCTIEF

ROLAND GARROS LIVE IN 3D

In het Olympisch Stadion in Amsterdam hebben Eurosport Benelux en Panasonic Nederland zojuist de Nederlandse en Vlaamse pers het meest recente product van hun innovatieve partnership getoond: Roland Garros (live) in 3D. Eerder deze week, tijdens de Panasonic 3D Experience in het Tenniseum in Parijs, presenteerden Eurosport, Panasonic, Orange en de Franse tennisfederatie FFT de vernieuwing al voor de internationale media.

Symbool
Nadat medio 2008 al Eurosport HD werd gelanceerd, is Eurosport 3D dus de nieuwste vrucht van de internationale samenwerking tussen Eurosport en Panasonic. Danny Menken, managing director van Eurosport Benelux: "Die samenwerking richt zich op innovatie en marketing van sport op TV. Fantastisch natuurlijk, dat we nú al zo'n enorm sportevenement als Roland Garros, voor een langere periode, live in 3D kunnen laten zien." Rob de Klijn, general manager consumer electronics van Panasonic sluit zich daar bij aan: "Panasonic is verheugd samen te werken met Eurosport, Orange en de FFT, en gezamenlijk voorop te lopen in het leveren van deze unieke 3D ervaring voor consumenten in Nederland. De live uitzending van Roland Garros in 3D toont de grote mogelijkheden van deze technologie voor de toekomst."

Derde dimensie
In de hoofdstedelijke Benelux-vestiging van de pan-Europees opererende sportzender, toonden Eurosport en Panasonic gebroederlijk, op levensgrote Panasonic 3D-schermen en onder overweldigende belangstelling van het Nederlandse en Vlaamse journaille, hoe 'sport op televisie' er driedimensionaal uitziet. Daarnaast kwam uitgebreid ter sprake het opzienbarende feit dat zij, ter introductie, de Grand Slam van Parijs op 120 Panasonic verkooppunten in Nederland - en via de demokanalen van televisie-aanbieders Telenet, Voo en Nubericable op 180 Panasonic verkooppunten in België - live in 3D uitzenden.

Ultieme sportbeleving
Menken is dus blij met de nieuwe dimensie: "Wij willen onze kijkers de best mogelijke kijkervaring bieden en met Eurosport 3D zetten we weer een flinke stap in de juiste richting. Ik denk dat 3D eigenlijk verder gaat dan emotie, de kijker is immers als het ware zelf live bij het evenement aanwezig. Onze gasten van vandaag hebben dat met eigen ogen gezien en ook zij waren het er over eens: dit komt wel érg dicht bij de ultieme sportbeleving."

Full service oplossing
Op pan-Europees niveau is de Grand Slam bij meer dan 3000 Panasonic-verkooppunten in 28 landen live en in 3D te zien. Daarnaast is Eurosport 3D, via de satellieten van Astra en Eutelsat, in 58 Europese landen verkrijgbaar. Met deze 3D Experience biedt Eurosport Panasonic dus een full service communicatie-oplossing: uitstekende live-content, de technische kennis om live 3D-uitzendingen te verzorgen, een pan-Europees multimedia-communicatieplatform en uitgebreide nationale - en internationale PR- en promotiemogelijkheden.

UPC op WCIT
Ook media- en kabelbedrijf UPC toonde zich van haar innovatieve kant, afgelopen week, en wel op het World Congress of Information Technology. De aanbieder van telefonie-, internet- en televisiediensten bood bezoekers van dat congres (dat op 25, 26 en 27 mei plaatsvond in de Amsterdamse RAI en dat in het teken staat van 'technische innovaties op het gebied van televisie en internet') de mogelijkheid om op de allernieuwste Panasonic VT20 3D plasma-televisies te genieten van Eurosport 3D's rechtstreekse en driedimensionale uitzending van toptennis vanaf Roland Garros.

De Eurosport Groep is het grootste sport- en entertainmentplatform van Europa. Eurosport, de nummer 1 pan-Europese TV-zender, wordt in 20 talen uitgezonden, bereikt 120,1 miljoen huishoudens en 240 miljoen kijkers in 59 landen. Eurosport HD is de high definition simultaanzender van Eurosport en bereikt 7,5 miljoen huishoudens. Eurosport 2, 'the new generation sports channel', bereikt 43,5 miljoen huishoudens in 14 talen en 46 landen. Eurosportnews is Eurosports sportnieuwszender, wordt wereldwijd uitgezonden en bereikt 6,5 miljoen huishoudens. Eurosport Asia/Pacific bereikt 14 landen in die regio. Eurosport Events richt zich op organisatie, management en promotie van grote internationale sportevenementen. Eurosport's online sportplatform is Europa's meest bezochte online sportbestemming met bijna 8 miljoen unieke bezoekers per maand. Eurosport Mobile biedt live streaming en mobiele websites en - applicaties in 9 talen, voor sportnieuws en de laatste uitslagen. Met de Eurosport Player kijkt men online naar Eurosport, Eurosport 2, Eurosportnews en evenementen die níet op TV te zien zijn. Ga voor veel meer informatie over de Eurosport Groep naar eurosportcorporate.com.