Ingezonden persbericht


2010-05-28
Stockholm, 28 mei 2010

Twee grootheden uit de voetbalwereld bundelen hun krachten - Hattrick en La Gazzetta dello Sport.it ondertekenen een exclusief samenwerkingscontract

Vandaag kondigde Hattrick.org, met bijna 900.000 actieve gebruikers 's werelds grootste online voetbalmanagementspel, een samenwerkingsverband aan met La Gazzetta dello Sport.it. De samenwerking met de grootste Italiaanse sportkrant is een belangrijke mijlpaal in de geschiedenis van het immens populaire online community spel. Het is het eerste grote samenwerkingsverband dat Hattrick aangaat met een bekende mediapartner zoals La Gazzetta. "We zijn uiteraard zeer verheugd dat we deze samenwerking kunnen aankondigen," aldus Johan Gustafson, de oprichter van Hattrick. "Voor mij was La Gazzetta dello Sport.it altijd al een icoon. Het is waarschijnlijk een van de meest gerespecteerde sportmedia in de wereld. Maar de samenwerking is natuurlijk niet alleen op bewondering gestoeld; het is een goed huwelijk. Hattrick en La Gazzetta dello Sport.it delen de passie voor voetbal, we hebben beide een zeer actieve en levendige community en als merk blijven we trouw aan onze waarden."

De samenwerking is exclusief voor Italië. De samenwerking tussen Hattrick en La Gazzetta dello Sport.it is erop gericht om het aantal gebruikers van en bezoekers aan de sites van Hattrick en Gazzaspace - de online community van La Gazzetta dello Sport.it - te vergroten. Van nu af aan zullen de gebruikers van beide sites hun voordeel kunnen doen met leuke en vermakelijke wederzijdse campagnes, zoals competities en evenementen.

"Voor ons is Hattrick de ideale partner om onze spelaanbod te vergroten. We zochten naar een partner om onze gebruikers een online managementspel aan te bieden, als aanvulling op ons multisport Fantasy Game. Dit spel heeft een zeer sterke en loyale fanclub en ik ben onder de indruk van de wijze waarop het spel Italië, zonder enige marketing, heeft veroverd", zegt Sergio Abate, afdelingshoofd van La Gazzetta dello Sport.it. "We verheugen ons op de start van de promotionele activiteiten en ik ben er van overtuigd dat deze samenwerking zowel de gebruikers van Hattrick als onze leden van Gazzaspace zal aanspreken."

In de wereld van Hattrick is Italië, met meer dan 82.000 gebruikers, een van de grootste landen. Het is ook een van de actievere communities: wekelijks nemen tienduizenden gebruikers actief deel aan de online discussies. Vorig jaar won Italië de prestigieuze Hattrick U21 World Cup trofee. Maar de community heeft de prestatie van het Italiaanse nationale team, Gli Azzuri, nog niet geëvenaard; de Hattrick World Cup voor senior teams moet nog worden veroverd. Misschien brengt de samenwerking met La Gazzetta dello Sport.it wel de benodigde inspiratie en gaat de Hattrick World Cup, die later dit jaar wordt gespeeld, dankzij deze samenwerking naar Italië!




Ingezonden persbericht