Ingezonden persbericht


STARWOOD HOTELS ORGANISEERT LIEFDADIGHEID ACTIES DOOR HEEL EUROPA, AFRIKA EN HET MIDDEN-OOSTEN OM GELD IN TE ZAMELEN VOOR UNICEF ONDERWIJS PROGRAMMA'S IN ZUID-AFRIKA

Als onderdeel van deze liefdadigheid acties organiseert Starwood Hotels Nederland de 'Canal Challenge Amsterdam' ter ondersteuning van Starwood's 2010 'Road to Awareness' campagne. Meer dan 165 werknemers van Starwood Hotels, Amsterdam hotels en Hotelscholen zullen op 29 mei de handen ineen slaan op de grachten van Amsterdam om geld op te halen voor UNICEF.

AMSTERDAM - 20 MEI 2010 - Ter ondersteuning van Starwood's 2010 'Road to Awareness' campagne, organiseert Starwood Hotels Nederland op 29 mei de 'Canal Challenge Amsterdam' op de grachten van Amsterdam. Met het ingezamelde geld kan UNICEF het onderwijs voor de kinderen in Zuid Afrika verbeteren.

Onderwijs kan levens veranderen en de armoede cirkel doorbreken waarin de kinderen gevangen zitten. Veel kinderen hebben geen toegang tot onderwijs, een basis recht, omdat ze arm of wees zijn, of gewoon omdat ze meisjes zijn of in een afgelegen gebied wonen.

Met de 'Road to Awareness' donaties kan UNICEF 1500 wezen en kwetsbare kinderen op 5 plattelands scholen basis onderwijs bieden waardoor kans op een betere toekomst wordt vergroot. De donatie zal ook helpen om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren door training van 70 leraren in kindvriendelijke onderwijsmethodes en het implementeren van sport programma's op 18 scholen om de geestelijke en lichamelijke ontwikkeling te stimuleren.

Kurt Renold, Area manager Starwood Hotels Nederland zegt over het initiatief: "Starwood Hotels Nederland is trots op het hosten van de "Canal Challenge Amsterdam" en het verwelkomen van Starwood medewerkers uit heel Europa. Het is hartverwarmend om te zien dat niet alleen Starwood medewerkers aan dit evenement deelnemen, maar ook medewerkers van andere hotels in Amsterdam en studenten van de verschillende hotelscholen."

Elk jaar haalt Starwood's 'Road to Awareness' campagne geld op voor verschillende UNICEF projecten. In 2009, haalde dit initiatief meer dan $200,000 op voor UNICEF's inspanningen voor het beschermen en verbeteren van de levens van kinderen die wonen en werken op de straten van Egypte. Starwood Hotels Nederland organiseerde in 2004, 2006 en 2008 al fietstochten om geld in te zamelen voor UNICEF.

Na 3 jaar is 'Road to Awareness' inmiddels onderdeel van de uitgebreidere 'Check Out for Children' samenwerking tussen Starwood Hotels en UNICEF.

Roeland Vos, President, Starwood Hotels & Resorts, Europe, Africa & Middle East, verteld; "Sinds het opzetten van Starwood's 'Check Out for Children' programma, hebben gasten en medewerkers van deelnemende hotels wereldwijd meer dan US$22 miljoen ingezameld. Dit heeft voor vaccinatie van meer dan één miljoen kinderen tegen zes potentieel dodelijke ziektes gezorgd en hiermee hun leven gered. Dat is precies waar het om draait in onze samenwerking met UNICEF. We hopen nog velen jaren samen te werken met UNICEF en we zijn bijzonder trots op onze medewerkers die zo hard meewerken aan deze belangrijke initiatieven."

Voor meer informatie over 'Road to Awareness' en details over het maken van donaties, bezoek de website www.roadtoawareness.com .

Einde