Gemeente Voorschoten

burgerjaarverslag uit

Burgemeester deelt eerste burgerjaarverslag uit

burgerjaarverslagklein.jpg Burgemeester Jeroen Staatsen overhandigde afgelopen vrijdag het eerste burgerjaarverslag aan mevrouw De Clerq. Zij kwam bij de afdeling Burgerzaken een nieuw rijbewijs halen. 'Het gaat hier lekker snel,' vertelde mevrouw De Clerq, die anderhalf jaar geleden vanuit Roozendaal naar Voorschoten verhuisde.

Hoge cijfers

De woorden van mevrouw De Clerq bevestigen de resultaten die in het burgerjaarverslag staan. Zo geven inwoners een 7,8 voor de wachttijd bij de afdeling Burgerzaken. De medewerkers van de publiekbalie en het zorgloket De Wegwijzer krijgen een hoge waardering voor hun dienstverlening. De vriendelijkheid van de medewerkers van de publieksbalie krijgt een 8,6 en hun deskundigheid een 8,4. En 95 procent van de klanten is zeer tevreden of tevreden over de manier waarop zij door de medewerkers van De Wegwijzer benaderd zijn. Ook is de digitale dienstverlening flink uitgebreid en verbeterd. Bovendien is het aantal klachten is verminderd van eenentwintig naar achttien.

Telefonische bereikbaarheid kan beter

Natuurlijk zijn er ook zaken die beter kunnen. De telefonische bereikbaarheid van de gemeente is over het algemeen goed. Medewerkers van het Servicepunt en de receptie nemen de telefoon netjes op en verbinden keurig door. Maar de juiste medewerker op de afdeling is niet altijd een-twee-drie gevonden. Aan een op de drie bellers wordt gevraagd of hij wil terugbellen. Om de klantvriendelijkheid te verbeteren wil de gemeente ervoor zorgen dat haar medewerkers voortaan zelf terugbellen.

Blik op de toekomst

In het burgerjaarverslag rapporteert de burgemeester over de kwaliteit van de gemeentelijke dienstverlening en over de manier waarop de gemeente burgers in het afgelopen jaar betrokken heeft bij haar beleid. Ook werpt het verslag een blik op de toekomst van de dienstverlening: wat doet de gemeente in de toekomst om de klant nog meer tegemoet te komen. Het burgerjaarverslag wordt deze week huis-aan-huis bezorgd.

Digitale versie

Voor de digitale versie van het burgerjaarverslag: klik hier.
* 28 mei 2010

Zie het origineel