Gemeente Enschede

Tevredenheid over dienstverlening gemeente

Burgemeester blikt terug in Burgerjaarverslag 2009

Inwoners en bedrijven van Enschede zijn tevreden over de kwaliteit van de dienstverlening die de gemeente biedt. Dat blijkt uit het Burgerjaarverslag 2009 dat vandaag is verschenen. Burgemeester Peter den Oudsten blikt hierin terug op het verleden jaar en rapporteert over de relatie van de gemeente Enschede met haar inwoners.

Vooral de fysieke contacten aan de balie werden goed gewaardeerd (8,1), gevolgd door telefonische contacten (7,6). De behandeling van brieven (6,0) behoeft nog verbetering. Enschede gooide in 2009 tevens hoge ogen in verschillende onderzoeken rond dienstverlening. Zo eindigde de gemeente als eerste in zowel een onderzoek naar digitale dienstverlening als in een onderzoek naar het opschonen van regelgeving voor ondernemers.
De inzet op het gebied van veiligheid en crisisbeheersing heeft zich in 2009 vertaald in een daling van het aantal incidenten als woninginbraken, huiselijk geweld en geweld op straat.

Het Burgerjaarverslag geeft tevens een beeld van de verschillende participatieprojecten in 2009, waarin veel aandacht was voor de digitale participatie, en er wordt een overzicht gegeven van alle mensen die om hun inzet binnen de gemeente Enschede een koninklijke onderscheiding of een Enschedespeld mochten ontvangen.

Naast de papieren uitgave is het Burgerjaarverslag 2009 ook digitaal beschikbaar. Klik hier voor het digitale exemplaar. Het Burgerjaarverslag 2009 ligt voor geĂŻnteresseerden klaar bij alle servicecentra van de gemeente Enschede en bij de balies van het Stadskantoor en het Stadhuis.

Geplaatst: 31 mei 2010.

31 mei 2010