Ingezonden persbericht


QATAR AIRWAYS BIJ BESTE DRIE LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJEN TER WERELD OP SKYTRAX WORLD AIRLINE AWARDS 2010

Qatar Airways benoemd tot:

'Beste Business Class Ter Wereld'

'Beste Luchtvaartmaatschappij van het Midden-Oosten'

(5de opeenvolgende jaar)

'Beste Restauratieservice in Business Class'

Eerste maatschappij die award voor 'Beste Klantenservice Midden-Oosten' behaald

Business Service

31 mei 2010

Parijs, FRANKRIJK - Qatar Airways is verkozen tot één van de drie beste luchtvaartmaatschappijen ter wereld tijdens de ceremonie van de Skytrax World Airline Awards 2010 die dit jaar werden gehouden in Hamburg, Duitsland.

Het Skytrax onderzoek werd gehouden onder meer dan 18 miljoen reizigers van 100 verschillende nationaliteiten tussen juli 2009 en april 2010. Deze awards behoren tot de meest prestigieuze onderscheidingen in de toeristische sector. De stemmen van het publiek hebben betrekking op alle etappes van de vliegreis.

Tijdens de ceremonie werd duidelijk dat Qatar dit jaar de derde plaats inneemt (vorig jaar behaalde de maatschappij de vierde positie) op de wereldranglijst van meer dan 200 internationale luchtvaartmaatschappijen. Hiermee benadrukt het bedrijf haar positie als marktleider binnen de luchtvaartsector. Business Class service

Qatar Airways, die deel uitmaakt van de selecte groep luchtvaartmaatschappijen met een 5 sterren-waardering van Skytrax, heeft ook de award voor 'Beste Business Class ter wereld' binnengehaald voor de uitstekende servicekwaliteit aan boord en voor en na de vlucht. De Premium Terminal in Doha (bestemd voor passagiers die First Class en Business Class reizen) de gastvrijheid en service van de bemanning en het gepersonaliseerde entertainmentsysteem hebben bijgedragen aan deze benoeming. Hiernaast is de restauratieservice voor Business Class reizigers verkozen tot de beste ter wereld.

De luchtvaartmaatschappij, gevestigd in Doha, heeft ook de titel 'Beste Luchtvaartmaatschappij van het Midden-Oosten' behaald voor het vijfde opeenvolgende jaar en versterkt hiermee haar concurrentiepositie en aanwezigheid in een regio met de beste luchtvaartmaatschappijen ter wereld.

Qatar Airways is de eerste luchtvaartmaatschappij die de prijs ontvangen heeft voor 'Beste Klantenservice van het Midden-Oosten'. Deze nieuwe prijs vervangt de prijs voor 'Beste Bemanning van het Midden-Oosten', die Qatar Airways de laatste 7 jaar heeft behaald. Deze uitgebreide categorie heeft betrekking op al het personeel dat in contact is met de passagiers, voor, tijdens en na de vlucht.

Akbar Al Baker, Algemeen Directeur van Qatar Airways, heeft zijn vreugde uitgedrukt over het behalen van al deze prijzen die een duidelijk teken zijn van erkenning voor de inspanningen van het bedrijf en haar personeel: "Wij zullen er naar blijven streven om onze passagiers een optimale servicekwaliteit te bieden en blijven focussen op de coherentie van ons aanbod."

Qatar Airways beschikt momenteel over een moderne vloot van 83 toestellen en vliegt op 89 verschillende steden in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, India, Zuidoost-Azië, het Verre Oosten en Australië. De maatschappij heeft meer dan 200 toestellen besteld, voor een waarde van 40 miljard dollar.

Op 7 juni zal Qatar Airways haar inauguratievlucht tussen Doha en Barcelona uitvoeren. Ook zal de maatschappij vanaf 24 juni vliegen zonder tussenstop tussen de hoofdstad van Qatar en São Paulo in Brazilië en Buenos Aires, de hoofdstad van Argentinië.

Over Qatar Airways:
Momenteel heeft het bedrijf 80 Airbussen A350, 24 Airbussen A320, 60 Boeings 787 en 32 Boeings 777 besteld waarvan de levering begonnen is in november 2007. Ook zijn 220 straalvliegtuigen in bestelling met een waarde van meer dan 40 miljard dollar. Qatar Airways is één van de klanten van de Airbus A380 'bi-super jumbo' met 5 vaste bestellingen voorzien vanaf 2012, zodra de nieuwe internationale luchthaven van Doha operationeel zal zijn. Bezoek voor meer informatie www.ndiaproject.com




Ingezonden persbericht