Ingezonden persbericht


Presentatie Intomart-onderzoek bezuinigingen tijdens preverkiezingsseminar

Hoe heilig zijn de heilige huisjes?

Alphen aan den Rijn, 11 mei 2010

Op 2 juni aanstaande organiseert accountants- en adviesorganisatie Grant Thornton een fiscaal verkiezingsdebat met daarbij de onthulling van hét opinieonderzoek onder consumenten en mkb-ondernemers. Dit onderzoek omtrent de naderende bezuinigingen is eind april, in opdracht van Grant Thornton, door Intomart GfK gehouden.

Op woensdag 9 juni aanstaande gaan we naar de stembus om een nieuwe volksvertegenwoordiging te kiezen. Met de economische crisis in het achterhoofd zal het nieuw te vormen kabinet drastische maatregelen moeten nemen om het hoog opgelopen begrotingstekort te drukken. Waar moeten de klappen vallen? Meer geld ophalen of juist minder uitgeven?

Aan de hand van verschillende scenario's rondom de aanpak - het slopen? - van de zeven heilige (belasting)huisjes* toetste Intomart GfK het sentiment. Op basis van de exclusieve onderzoeksresultaten en rake stellingen voelt dagvoorzitter Peter van Ingen (Buitenhof) vertegenwoordigers van politieke partijen aan de tand. Zoals Willem Stevens (CDA), Stef Blok (VVD), Wouter Koolmees (D66) en Mei Li Vos (PvdA). Jeroen Lammers, ervaren lobbyist van VNO-NCW/MKB Nederland, levert tevens een bijdrage aan het programma.

Columnist, publicist en emeritus hoogleraar prof. dr. Arnold Heertje neemt het eerste exemplaar van het onderzoeksrapport in ontvangst en zal gedurende de bijeenkomst

de interactie aangaan met de aanwezigen.

Bedrijfseigenaren, directeuren en financiële professionals kunnen zich aanmelden via www.gt.nl/seminar (deelname kosteloos). Datum en locatie: Woensdag 2 juni, Kasteel de Wittenburg (Wassenaar).


* 7 heilige huisjes: 1. vlaktaks 2. btw 3. toptarief 4. hypotheekrenteaftrek 5. aftrek rente op krediet 6. pensioenpremies 7. andere aftrekposten. Verdere onderwerpen onderzoek: kilometerheffing en alternatieve belastingheffingen.


- EINDE PERSBERICHT -


Noot voor de redactie,