MISS BELGIë OPENT NIEUWE WEBSITE FUN

02/06/2010 16:24

FUN BELGIUM NV

Brugge - De nieuwe website van vrijetijdsketen Fun (www.fun.be) is online. Niemand minder dan Miss België Cilou Annys zelf knipt samen met mascotte Funny het lintje door. De site beantwoordt aan de eisen van de hedendaagse surfer: snel, overzichtelijk en gemakkelijk in gebruik. Dankzij het op maat gemaakte Content Management Systeem is Fun in staat de site grotendeels zelf te beheren. Voor ontwikkeling en beheer wordt samengewerkt met communicatiebureau Group Van Damme.

Miss België werd bereid gevonden om op de nieuwe website van Fun het lintje door te knippen. Dit tot grote vreugde van mascotte Funny en zijn vrienden, die niet aarzelen om feestelijk vuurwerk af te steken. Surf snel naar www.fun.be om het filmpje te bekijken en de nieuwe site te ontdekken.

De nieuwe Fun site is een spiegel van de wereld van vrijetijdsketen Fun. Fun richt zich zowel tot kinderen als tot volwassenen en dit met een aangepast aanbod. Daarom is ook de site aangepast aan de beide klantengroepen.

Volwassen navigeren functioneel en gericht door het aanbod en langs de servicepagina's met informatie over geboortelijstjes of de Fun Club Card. Fun Kids is dan weer een kiddy manier van navigeren langs spelletjes en het ruime speelgoedaanbod. Deze navigatie met geanimeerde knoppen is gemakkelijk te herkennen en ook de pagina's in de Fun Kids website ademen fun uit.

Fun.be informeert over winkels en openingsuren en geeft tips over bijvoorbeeld het onderhoud van je tuinmeubelen. De site communiceert over het aanbod en de acties via de folders en aankondigingen van events en wedstrijden. De site is ook interactief met een minisite voor de B2B klanten, de klantendienst en de mogelijkheid om online de vele vacatures te raadplegen en te solliciteren. De site biedt ook de mogelijkheid om online geschenkencheques aan te kopen en geboortelijsten of verjaardagslijstjes te raadplegen en meteen online je geschenk te kiezen.

De website werd ontworpen en ontwikkeld door communicatiespecialist Group Van Damme uit Oostkamp. Een aantal van de nieuwste technieken maken het mogelijk om deze zeer uitgebreide website snel en gebruiksvriendelijk te maken. Zo bestaat de site volledig uit dynamische asp-pagina's. Dat betekent dat de pagina's elke keer opnieuw opgebouwd worden met de recentste informatie. Om te voorkomen dat dit voor vertraging zorgt, zijn de dynamische pagina's interactief gemaakt via AJAX, wat staat voor Asynchronous Javascript And XML. Het voordeel hiervan is dat niet de hele pagina ververst wordt, maar enkel de nieuwe informatie.

Voor het beheer van de database achter de site, ontwikkelde Group Van Damme een Content Management Systeem (CMS) op maat van Fun. Door deze toepassing kan de site bijna volledig door Fun zelf beheerd worden. Bart Coeman, voorzitter Fun: "Door de site op deze manier zelf te beheren, kunnen we kort op de bal spelen. Het laat ons ook toe om ons online assortiment steeds aan te passen aan de trends en evoluties op de markt."

De nieuwe site is opgevat als een platform dat in de toekomst steeds verder zal evolueren en uitgebreid kan worden met minisites, video-onderdelen en supplementaire informatie, zonder dat je er je weg in verliest.

*****

Over FUN

Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en Kerstdecoratie.

In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop.

Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding.

Fun telt momenteel 30 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van 80 miljoen euro.

Fun, daar begint de pret.

Noot voor redacties