Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

CMC Reclamepoort: Nationaal Privacydebat

Het Centrum voor Merk en Communicatie (CMC) organiseert op donderdag 3 juni het Nationaal Privacydebat, dat in het kader van de tweede CMC Reclamepoort gehouden zal worden.

Het Nationaal Privacydebat zal in het teken staan van diverse actuele privacyvraagstukken. Zo is het ministerie van Economische Zaken bezig met een wijziging van de Telecommunicatiewet. In het Nederlandse concept wetsvoorstel wordt gesproken over ondubbelzinnige (voorafgaande) toestemming voor het plaatsen van cookies, opt-in dus. Wat betekent dit wetsvoorstel nou echt en wat zijn de gevolgen voor het bedrijfsleven? Ook andere privacyvraagstukken zullen aan bod komen, zoals het bewaren van internetgegevens, de Europese richtlijn voor privacy en het elektronisch patiëntendossier. Waar is wetgeving nodig en waar is er ruimte voor zelfregulering? Waar dient de Wet Bescherming Persoonsgegevens te worden aangepast? Al deze en andere vragen zullen beantwoord worden tijdens het Nationaal Privacydebat, waarbij de nadruk zal worden gelegd op wat er in het regeerakkoord zou moeten staan over privacy. Wees erbij!

Het Nationale Privacydebat zal worden ingeleid door dagvoorzitter Tom Kok, voorzitter van de DDMA. Hij zal onder andere ingaan op de introductie en uitreiking van de Privacy Waarborg, het keurmerk voor bedrijven die zorgvuldig omgaan met privacygegevens.

Hierna volgt het debat, dat onder leiding zal staan van Tom Kok, met vertegenwoordigers van de toezichthouders, consumentenorganisaties, de wetenschap, het bedrijfsleven én de politiek. Interessante sprekers zoals Europarlementariërs Judith Sargentini (GroenLinks) en Sophie in 't Veld (D66), Paul Molenaar (DDMA Privacy Autoriteit), Bart Schermer (docent Universiteit Leiden) en een woordvoerder namens Bits of Freedom, stichting voor digitale burgerrechten, zullen met elkaar en met de aanwezigen in discussie treden.

Het Nationaal Privacydebat is een initiatief van het CMC, dé koepelorganisatie voor de marketingcommunicatiebranche. In het CMC (Centrum voor Merk en Communicatie) zijn BVA (Bond van Adverteerders), SPOT (Stichting Promotie Televisiereclame), VEA (Vereniging van Communicatieadviesbureaus) en DDMA (Dutch Dialogue Marketing Association) verenigd.

Programma
Datum: Donderdag 3 juni 2010

Tijd : 16.00 - 19.00
Locatie: Internationaal Perscentrum Nieuwspoort, Den Haag

16:00 uur Ontvangst
16:30 uur Opening en inleiding Dagvoorzitter Tom Kok (voorzitter DDMA) 16:45 uur Nationaal Privacydebat o.l.v. Tom Kok Judith Sargentini (Europees Parlementslid GroenLinks) Sophie in 't Veld (Europees Parlementslid D66) Woordvoerders PvdA en VVD Paul Molenaar (lid DDMA Privacy Autoriteit) Bart Schermer (docent Universiteit Leiden, expertise Privacyrecht) Woordvoerder Bits of Freedom 18:00 uur Borrel
19:00 uur Einde


Noot voor redacties

Wilt u bij Reclamepoort aanwezig zijn, vernemen wij dit graag. U kunt u aanmelden via info@cmcnet.nl (o.v.v. aanmelding Nationaal Privacydebat + uw contactgegevens). Voor vragen kunt u contact opnemen met:

Titus Ballieux - Beleidsmedewerker CMC
020-5489222
06-19354963
info@cmcnet.nl

---