Rijksoverheid kiest MetrixLab voor usability onderzoek


ROTTERDAM, 20100603 -- Marktonderzoeksbureau MetrixLab kondigt vandaag met gepaste trots aan dat zij de aanbesteding voor kwalitatief webonderzoek van de overheid heeft weten te verwerven.

De Europese Aanbesteding voor Gebruikersonderzoek websites en web-based applicaties, zoals het prestigieuze aanbestedingstraject voor kwalitatief webonderzoek voluit heet, werd door de Dienst Publiek en Communicatie van het Ministerie van Algemene Zaken uitgeschreven. Na uitgebreide weging zijn uit zeventien deelnemende partijen drie winnende bureaus geselecteerd. MetrixLab mag zich tot één van die gelukkigen rekenen.

Bastiaan Klooster, als senior usability expert binnen MetrixLab verantwoordelijk voor het verwerven van de aanbesteding, is bijzonder blij met de keuze voor zijn werkgever: "Het is geweldig dat we deze aanbesteding verworven hebben en de komende vier jaar kwalitatief onderzoek voor de Rijksoverheid mogen uitvoeren. Bij de beoordeling door de Dienst Publiek en Communicatie werd gekeken naar de diverse kwaliteitsaspecten, zoals usability kennis, professionaliteit, onderzoekslocaties en capaciteit, maar ook naar het aanbod van extra faciliteiten en de visie van de betreffende bureaus op webonderzoek. Het waren stuk voor stuk onderdelen waar wij goed op scoorden."

De ultramoderne faciliteiten die MetrixLab biedt, zoals de uiterst compleet ingerichte onderzoekslabs en bijzonder geavanceerde eye-tracking technieken, zijn volgens Klooster belangrijke factoren geweest om tot gunning over te gaan. Hij waarschuwt echter: "Daarmee ben je er nog niet. Uit het rapport blijkt, dat ook veel waarde wordt gehecht aan onze gedrevenheid, het enthousiasme dat we tonen in het helpen van onze klanten en ons samenwerkend vermogen." Hij voegt er monter aan toe: "Het is altijd een opsteker, wanneer dat, wat je zelf en als team in je dagelijkse werk ervaart, ook zichtbaar blijkt voor anderen".

De gunning zal één dezer dagen worden bezegeld met de ondertekening van een overeenkomst tijdens een eerste afspraak tussen afgevaardigden van MetrixLab en de Dienst Publiek en Communicatie.

Bedrijfsinformatie

MetrixLab is gespecialiseerd in online consumentenonderzoek. Al in 1999 startte MetrixLab met gebruiksonderzoek bij websites en sindsdien heeft zij in dat kader vele duizenden testen voor vele honderden klanten uitgevoerd, zowel in Nederland als daarbuiten. De uitvoering van de onderzoeken is in handen van een doorgewinterd usability en user experience onderzoeksteam. De usability testlabs van MetrixLab zijn de meest moderne van Europa -en misschien ook wel de mooiste.

MetrixLab is organisator van het jaarlijks terugkerende Usability Award evenement en heeft buiten Nederland ook vestigingen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje en de VS. Meer informatie over MetrixLab vindt u op www.metrixlab.com.