Lipperhey vergroot transparantie in de SEO markt


Compleet nieuwe versie zo gebruiksvriendelijk dat zelfs digibeten er mee overweg kunnen

AMSTERDAM, 20100603 -- Lipperhey, de online dienst die websites beoordeelt op hun kwaliteit en vindbaarheid, heeft een complete gedaanteverwisseling ondergaan. Werden in de eerste versie alle bevindingen en adviezen in een dik rapport gezet, nu wordt alles in een overzichtelijk - Google analyticsachtig - dashboard getoond. Het gevolg is dat er wederom een flinke stap genomen wordt in het gebruiksvriendelijk maken van SEO.

Een belangrijke nieuwe feature onderstreept verder het streven naar transparantie van Lipperhey: voor resellers (bijvoorbeeld SEO-bureaus) is het nu mogelijk om hun dashboard te delen met hun klanten. Op deze manier krijgen opdrachtgevers een veel beter beeld wat de voortgang is in het SEO traject van hun website.

Marc Noët, mede-oprichter van Lipperhey: "Een paar jaar geleden waren vooral grote bedrijven bezig met SEO, je ziet nu dat steeds meer kleinere bedrijven zich druk maken om hun positie in zoekmachines. SEO blijkt in bijna alle gevallen goedkoper dan adverteren. Het probleem is echter dat SEO voor veel van deze bedrijven een 'black box' is. Lipperhey geeft nu zelfs aan opdrachtgevers zonder enige technische kennis handvatten om zelf aan de slag te gaan of hun internetbureau aan te sturen. Andersom geeft het bureaus nu de mogelijkheid met een onafhankelijke meetsysteem inzichtelijk te maken wat de kwaliteit is van de geleverde diensten."

Het afgelopen jaar heeft Lipperhey een flink aantal klanten mogen verwelkomen. Naast een stroom aan directe klanten (van kleine webshops tot beursgenoteerde bedrijven) werden er ook samenwerkingen gesloten met een groeiend aantal resellers, waaronder Paypal, Topclick en Hosting.nl. In het volgend kwartaal zullen ook in Zweden, Finland, Engeland, Belgie en Duitsland vergelijkbare overeenkomsten worden gesloten. 1 september wordt er een kantoor in New York geopend.

Marc Noët: "Het lijkt erop dat deze nieuwe markt zich snel ontwikkeld. Dit zien we aan de toestroom van nieuwe klanten maar ook aan het gegeven dat er het afgelopen jaar elk kwartaal een concurrent is bijgekomen."

Lipperhey baseert haar analyse onder meer op richtlijnen van zoekmachines als Google, Yahoo! en Microsoft, het World Wide Web Consortium (W3C), Overheden en vooraanstaande vakpublicaties.

Lipperhey