Mobillion focust op zijn rol als full service social media en mobile marketing bureau

Overdracht sms broker-dienstverlening aan CM Telecom

Ede, 4 juni - Mobillion, specialist op het gebied van mobile en social media, gaat zich volledig richten op de ontwikkeling en het aanbieden van social media en mobile marketing-tools en -projecten. Als gevolg hiervan heeft Mobillion besloten zijn SMS Gateway service, de technische en administratieve afhandeling van sms-verkeer, over te dragen aan zijn partner CM Telecom. Hierdoor schept Mobillion intern meer ruimte voor het bedenken en ontwikkelen van mobile marketing en social media campagnes en -producten. CM Telecom zet de dienstverlening aan de klanten van de SMS Gateway service voort, zoals zij gewend zijn van Mobillion.

Mobillion, gevestigd in Ede, is sinds zijn oprichting in januari 2000 één van de leidende marktpartijen op het gebied van technische sms- en 0800/0900-dienstverlening. Vanaf 2005 heeft Mobillion zich als multimediaal bedrijf verder ontwikkeld en is het opgeschoven in de waardeketen met het bieden van complete marketing-tools op SaaS (Sofware as a Service) basis en het realiseren van complete projecten. Enkele voorbeelden hiervan zijn Recruitr, voor het werven via social media, online video-oplossingen met Uvid, social media campagnes met het widgetplatform Mashlab en iSocial, Mobillions social en mobile media portfolio voor goede doelen met als voorbeeld de complete realisatie van het Beleef de Lente platform van Vogelbescherming Nederland. Daarnaast blijft Mobillion ook mobile marketingoplossingen bieden, waaronder de IVR (0800/0900) serviceverlening en diverse mobile marketing tools.

Marc Schoutens, algemeen directeur van Mobillion: "Afgelopen jaren hebben we een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Van sec SMS-broker zijn we gegaan naar een totaalaanbieder van social media en mobile marketing oplossingen. Iets wat ook beter aansluit bij het werkveld van ons moederbedrijf de Telegraaf Media Groep. Hierbij ligt onze kracht in de combinatie van conceptueel meedenken met de klant en technische kennis."

In CM Telecom heeft Mobillion een partner gevonden, die in staat is om de dienstverlening op dezelfde wijze voort te zetten als men van Mobillion gewend was. CM heeft op het gebied van SMS-dienstverlening een sterke positie opgebouwd, zowel in Nederland als daarbuiten. Tot zijn klantenkring behoren onder andere financiële instellingen, overheden, mediabedrijven en commerciële dienstverleners.

"CM Telecom is een financieel stabiele partij, die er veel meer op is gericht om zijn positie als (internationale) sms-broker te kunnen versterken", zegt Schoutens. "Voor onze klanten lopen de overeenkomsten en dienstverlening gewoon door. Zo blijven wijzelf ook met CM samenwerken als onze leverancier voor het sms-verkeer dat onderdeel uitmaakt van onze totaaloplossingen."



Ingezonden persbericht