Ingezonden persbericht

PERSBERICHT
4 juni 2010

JcDecaux officiële mediapartner 'Le Grand Départ Tour de France Rotterdam 2010'

Stadsmeubilair- en mediabedrijf JCDecaux is verkozen tot officiële mediapartner van de start van de Tour de France in Rotterdam. Het bedrijf gaat de gemeente ondersteunen in haar evenementmarketing, onder meer met een nationale Billboardcampagne voor 'Le Grand Départ Tour de France Rotterdam 2010'. Eerder dit jaar al stond het bedrijf de gemeente Amsterdam bij tijdens de citymarketingcampagne voor de Giro d'Italia. De proloog van deze wereldberoemde wielertocht wordt op zaterdag 3 juli in de havenstad verreden; de volgende dag gaat de etappe van Rotterdam naar Brussel.

JCDecaux heeft nauwe banden met de fietssport en is wereldwijd bekend om haar succesvolle Cyclocityprojecten - beter bekend als de 'witte fietsen' - in ruim zestig wereldsteden, waaronder Parijs en Valencia. De multinational geldt als wereldmarktleider in self-service fietsensystemen.

Het ondersteunen van dergelijke maatschappelijke projecten, die toegankelijk zijn voor het grote publiek, vindt de onderneming niet meer dan logisch. "Vanwege het enorme bereik ons medium zijn we een ideale partner", aldus directeur René Witzel van JCDecaux Nederland. "Zo ondersteunen we steevast allerlei evenementen binnen de gemeenten die we tot onze vaste relaties rekenen. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld het roze Giro-stadsmeubilair, waarmee we de proloog van de Italiaanse tegenhanger van de Tour markeerden. Maar gezien onze Franse 'roots' is het steunen van deze wielertocht der tochten natuurlijk wel heel bijzonder."