Ingezonden persbericht

Medewerkers Auping klimmen meer dan 1,5 ton bij elkaar
Opbrengst van Alpe d'HuZes overtreft verwachtingen

Deventer, 4 juni 2010 - Medewerkers van beddenfabrikant Koninklijke Auping bv hebben gisteren bijna 160.000 euro opgehaald met het wielerevenement Alpe d'HuZes. Dat is 10.000 euro meer dan verwacht. Het sponsorgeld gaat naar het onderzoeksfonds van KWF Kankerbestrijding.

Op initiatief van Frank Auer, CEO van Auping, beklommen 24 medewerkers van de beddenfabrikant gisteren meerdere malen de Alpe d'Huez. Auer zelf deed de beklimming van de 'Hollandse berg' twee keer, Eelke Deinert ging zelfs zes keer omhoog. Hij noteerde met 1u14m37s ook de snelste tijd. Jolanda van Bemmel leverde een bijzondere prestatie door de klim drie keer lopend te doen.

In totaal gingen de Auping-medewerkers 73 keer omhoog. De 24 deelnemers, verdeeld over drie teams, hebben de afgelopen maanden hard getraind voor het evenement.

Niet alleen de deelnemers aan Alpe d'HuZes hebben geld opgehaald. Zo was een wijnproeverij van Auping in samenwerking met restaurant De Librije goed voor vijfduizend euro. Daarnaast bracht het inleveren van vakantiedagen door medewerkers 30.000 euro op. In totaal is nu 160.000 euro binnengehaald voor KWF Kankerbestrijding. Daarmee is het doel van 150.000 euro ruimschoots overtroffen. Het uiteindelijke bedrag valt zelfs nog hoger uit omdat er nog enkele acties op stapel staan.

Teambuilding
"Dit is een fantastisch resultaat," vertelt Marjan Reitsma, Communicatiemanager bij Auping. "We kunnen een flink bedrag doneren aan het onderzoeksfonds van KWF Kankerbestrijding. Daarnaast is zo'n evenement natuurlijk goed voor de teambuilding. We zijn erg trots op de collega's die deze sportieve prestatie hebben geleverd."

Alpe d'HuZes is een wielerevenement waarbij de deelnemers individueel of in teamverband minimaal zes maal op één dag de Alpe d'Huez beklimmen. Het geld dat hiermee wordt opgehaald, komt ten bate van het onderzoeksfonds bij KWF Kankerbestrijding. De eerste editie van de actie in 2006 zorgde voor een opbrengst van ruim 370.000 euro. In 2009 was dit al bijna zes miljoen euro. Doel voor 2010 was om een bedrag van tien miljoen euro op te halen. Volgens de laatste tussenstand is al meer dan tien miljoen euro opgehaald. Het definitieve eindbedrag wordt op 9 oktober bekendgemaakt. Meer informatie: www.opgevenisgeenoptie.nl.