Ingezonden persbericht



---


Persbericht

Gretha Smit blij met gift Koopplein.nl voor Stichting Mont Ventoux Wethouder reikt landelijke hoofdprijs uit aan verraste Assenaar

Het zal je maar gebeuren. Je plaatst gratis advertenties met spullen die je toch al kwijt wilt en dan win je daarmee een auto. Het overkwam Assenaar Marcel Smit. Hij werd winnaar van de landelijke Autoloterij van franchiseformule Koopplein.nl, een netwerk van lokale handelsplaatsen op internet.

Koopplein.nl exploiteert een netwerk van lokale, digitale handelsplaatsen op internet. Voor iedere gemeente in Nederland worden zelfstandig ondernemers gezocht die het Koopplein in hun woonplaats gaan exploiteren. Inmiddels is in tientallen gemeenten een franchisenemer actief. Om de bekendheid van de jonge formule, die in 2007 is gestart met de landelijke uitrol, te vergroten werd een autoloterij opgestart. Twee maanden lang konden gebruikers van Koopplein.nl gratis loten winnen door het plaatsen van gratis rubrieksadvertenties. Op 17 mei trok de notaris het winnende lot, goed voor een nagelnieuwe Toyota Aygo. Tot grote vreugde van Karin Vegter, exploitant van Koopplein Assen, bleek de winnaar een frequent gebruiker van de lokale handelsplaats in Assen. Twee weken geleden verhuisde de winnaar echter naar Emmen, zodat ook dit Koopplein meedeelde in de vreugde. "Koopplein groeit enorm in Drenthe en daarom hebben we besloten er een gezamenlijk feestje van te maken", aldus Karin Vegter.

De directie van Koopplein.nl koos bewust voor de milieuzuinige Toyota Aygo als hoofdprijs. "In onze formule speelt recycling een grote rol. Via Koopplein vinden veel spullen een nieuwe eigenaar en doordat alles dichtbij huis is, hoeven mensen de auto minder te gebruiken", aldus algemeen-directeur Kees-Jaap van der Kooi. Tijdens een feestelijke bijeenkomst op het terrein in Assen werd de auto woensdag jl. overgedragen aan de dolgelukkige Marcel Smit (33). Gezien de (milieuvriendelijke) achtergrond van Koopplein.nl en het energiezuinige label van de Aygo was milieuwethouder Langius van de gemeente Assen graag bereid om de prijs uit te reiken. Marcel Smit was door een vriend op de hoogte gebracht van de Autoloterij en had extra geadverteerd om meer kans te maken. Met succes. "Wij zijn heel blij. Het is echt fantastisch. De auto van mijn vriendin Carina is helemaal verroest en aan vervanging toe. Dit komt als een geschenk uit de hemel!" De verrassing werd nog groter toen verzekeraar Univé, die van de Kooppleinactie in Assen hoorde, spontaan toezegde de auto het eerste jaar gratis allrisk te verzekeren.

Goed doel
Unaniem waren de Drentse Koopplein-exploitanten en de centrale organisatie van mening dat het mooi zou zijn als de actie ook een maatschappelijke winnaar zou krijgen. Het liefst een organisatie die zich lokaal/regionaal inzet voor een goed doel. Dat werd de populaire Stichting Mont Ventoux(www.goformontventoux.nl) die actief geld inzamelt voor o.m. kankerbestrijding en lokale initiatieven. De ambassadeur van deze stichting, voormalig topschaatsster Gretha Smit, nam woensdag een cheque in ontvangst van duizend euro.

Groei
Per 1 juni zijn Kooppleinen geopend in o.m. Almere, Dalfsen/Ommen, Borger-Odoorn en Raalte. De gratis lokale handelsplaats, waarbij alleen de eigen inwoners gratis rubrieksadvertenties mogen plaatsen, slaat aan. Steeds meer gebruikers weten de weg naar Koopplein te vinden.