UPC N.V.

Ook Het Grote Verkiezingsgala in 3D bij UPC Nederland

Eerste keer dat UPC 3D-uitzending beschikbaar stelt aan al haar klanten

Amsterdam, 4 juni 2010 - UPC Nederland brengt aanstaande zondag, 6 juni, Het Grote Verkiezingsgala van BNN live en in 3D bij haar klanten thuis. Alleen voor klanten die een 3D televisie met bijbehorende bril bezitten en een UPC HD-abonnement hebben, is het debat in 3D te volgen. Na het Augusta Masters of Golf Tournament en Roland Garros, is dit het derde evenement in drie maanden dat UPC live en in 3D doorgeeft. Het gala dat in Paradiso, Amsterdam, midden in het verzorgingsgebied van UPC plaatsvindt, wordt van 18.30 uur tot 22.30 uur in 3D uitgezonden op kanaal 14. Het is de eerste keer dat UPC een 3D-uitzending beschikbaar stelt voor al haar klanten.

Tijdens Het Grote Verkiezingsgala gaan ondermeer Job Cohen, Femke Halsema, Mark Rutte en Alexander Pechtold met elkaar en de zaal in debat. Doordat dit het eerste politieke debat ter wereld is dat in 3D wordt uitgezonden, is er grote internationale belangstelling voor dit evenement. Om het debat in 3D te kunnen volgen, moeten klanten een UPC HD-abonnement hebben en in het bezit zijn van een 3D-televisie met bijbehorend 3D brilletje. De beelden op kanaal 14 zullen anders niet scherp zijn.

Diederik Karsten, CEO van UPC Nederland: "Het is fantastisch dat we dit debat, in nauwe samenwerking met Ziggo, in 3D kunnen aanbieden. Omdat het geluid dat meegestuurd wordt 5.1 surround is, zijn we in staat onze klanten met een 3D televisie het gevoel te geven alsof zij bij het gala aanwezig zijn. Dat brengt politiek op een wel heel impactvolle wijze dicht bij de mensen. We voegen letterlijk een extra dimensie toe aan de kijkbeleving van onze klanten."

Het nieuwe 3D TV is een revolutionaire kijkervaring. Dat bewijst het enorme succes van 3D bioscoopfilms. UPC wil deze ervaring uiteindelijk vertalen naar de huiskamer van haar klanten. Zowel het netwerk als de HD Mediaboxen van UPC zijn nu al geschikt om 3D-uitzendingen door te geven. Hoewel op dit moment het aantal programma's dat in 3D wordt uitgezonden nog schaars is, gelooft UPC in de meerwaarde van 3D. UPC wil middels dergelijke uitzendingen haar klanten kennis laten maken met deze meest recente ontwikkeling op het gebied van televisiekijken en de TV makers stimuleren in 3D te produceren.

Debat ook live in 2D op Politiek 24
Klanten met UPC Digitale TV kunnen ook terecht bij Politiek 24 op kanaal 405, wanneer zij geen 3D televisie hebben, maar het debat wel live willen volgen. Klanten die het Standaardpakket Radio &TV bij UPC afnemen, moeten wachten tot 22.40 uur,wanneer BNN een samenvatting van het gala uitzendt op Nederland 3.

Over UPC Nederland
UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 792.000 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 772.000 breedbandinternet klanten en bedient 654.000 digitale telefonieklanten (cijfers per 31 maart 2010). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de internationale kabel- en mediagroep Liberty Global.

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: UPC Nederland
Ronald Sutmuller
Media Relations Manager
T: 020 775 55 97
M: 06 28 90 48 02
E: rsutmuller@upc.nl
W: www.upc.nl