Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Scheveningen zondag 6 juni in het teken van wereldwijde sponsorloop tegen de honger: Walk the World

Met minister Gerda Verburg, Arie Boomsma, Alain Clark, Berget Lewis, Jim Bakkum en Gijs Staverman

Den Haag, 25 mei 2010

Op zondag 6 juni staat Scheveningen vanaf 12.00 uur in het teken van Walk the World, een wereldwijde sponsorloop om aandacht te vragen voor het hongerprobleem in de wereld. Het doel van deze loop is om zoveel mogelijk geld te verzamelen voor het schoolvoedselprogramma van het World Food Programme (WFP) van de Verenigde Naties. Onder andere Arie Boomsma (Nederlandse ambassadeur World Food Programme), Minister Gerda Verburg (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) en de CEO's van TNT, Unilever en DSM doen mee aan deze 5 kilometerloop door Scheveningen. Walk the World wordt rond 15.00 uur feestelijk afgesloten met spectaculaire optredens van onder andere Alain Clark, Berget Lewis, Jim Bakkum en Gijs Staverman op de boulevard van Scheveningen. Voor meer informatie en aanmelden zie www.walktheworld.nl

Programma
Datum Zondag 6 juni 2010

Plaats Den Haag - Scheveningen Locatie Kurhausplein

Vanaf 12.00 uur Inschrijven en sponsorpakket ophalen 13.30 uur Start sponsorloop
15.00 uur Aanvang optredens
O.a. met Alain Clark, Berget Lewis, Jim Bakkum, Gijs Staverman en Nienke van Z@ppelin voor de allerjongsten 17.00 uur Einde

Walk the World in 80 landen
Niet alleen Nederland maar heel de wereld loopt mee! Van Australië tot Zwitserland, van Brazilië tot op Samoa in de Grote Oceaan, op zondag 6 juni 2010 lopen voor de 7de keer honderdduizenden mensen in 80 landen een loop van 5 km. In ontwikkelingslanden is dat de afstand die een kind gemiddeld aflegt om bij school te komen.

250.000 rode mokken te vullen!
Walk the World en 'Vul een rode mok' is het thema van de loop. Via het schoolvoedselprogramma van het WFP krijgen miljoenen kinderen elke dag een voedzame maaltijd, vaak in een rode plastic mok. Dit is voor hun ouders een belangrijke reden om ze naar school te laten gaan. Deze maaltijd kost slechts 20 cent per kind, per dag en geeft miljoenen kinderen een kans op scholing en een betere toekomst. Deelnemers aan Walk the World sponsoren voor 5 euro al 25 maaltijden. Het doel is dit jaar ambitieus: 250.000 gevulde rode mokken!

World Food Programme en haar partners
Walk the World is een wereldwijde sponsorloop en is een initiatief van het World Food Programme en haar belangrijkste strategische partners TNT, Unilever en DSM. Het WFP voedt samen met haar partners meer dan 100 mijloen mensen in 80 ontwikkelingslanden. Ook is het een van de belangrijkste hulporganisaties die wordt ingezet bij humanitaire rampen, zoals onlangs in Haïti. Internationaal zijn mensen als voetballer Kaka, Sean Penn, Sean Connery en Drew Barrymore al actief als ambassadeur voor het WFP. Voor meer informatie zie www.walktheworld.nl of www.wfp.org


- EINDE PERSBERICHT -

Noot voor de redactie (