Ingezonden persbericht


Samsung zet reclame-icoon in als boegbeeld voor WK-campagne

Loeki de Leeuw maakt comeback

In het kader van het wereldkampioenschap voetbal in Zuid-Afrika, zijn Samsung en Loeki de Leeuw, de bekendste leeuw van Nederland, voor de komende periode een innige samenwerking aangegaan. Samsung zet het icoon van de Nederlandse TV in bij al haar promotionele activiteiten rondom het WK voetbal. In de winkels is Loeki al volop aanwezig.

Samsung ziet in Loeki de ideale mascotte voor Oranje op het WK. Een recent onderzoek van Maurice de Hond geeft aan dat 77% van de Nederlanders het daar mee eens is. Hetzelfde onderzoek wijst uit dat ruim driekwart van de Nederlandse bevolking het leuk vindt Loeki weer terug op TV te zien. Loeki maakt zijn comeback op TV op maandag 7 juni aanstaande in o.a. het reclameblok van het half acht journaal op RTL 4.

De comeback van Loeki is in nauw overleg gegaan met de geestelijk moeder van de leeuw, Louise Geesink: 'Ik ben erg blij met deze terugkeer. De timing is perfect met het WK voor de boeg. Daarnaast hebben we Loeki aangepast geheel in lijn met de trends van 2010.'

Loeki en Samsung zijn vanaf nu te volgen op www.samenvoororanje.nl

()

Samsung Electronics
Samsung Electronics is wereldwijd marktleider op vele gebieden, variërend van monitoren en TV's tot mobiele telefoons en geheugenchips. Als een van de snelst groeiende merken ter wereld behaalde Samsung Electronics in 2009 een totale omzet van US$ 116,8 miljard. Bij het bedrijf werken circa 188.000 mensen op 185 vestigingen in 65 landen in acht onafhankelijk opererende business units: Visual Display, Mobile Communications, Telecommunication Systems, Digital Appliances, IT Solutions, Digital Imaging, Semiconductor en LCD. Samsung Electronics Benelux is met een omzet van meer dan ¤ 1 miljard een van de weinige '1 billion euro companies' in de Benelux. Voor meer informatie over Samsung Electronics Benelux kunt u bellen naar 0900-SAMSUNG (¤ 0,10 p/m) of www.samsung.com bezoeken.
Noot voor redacties